In Memoriam Hans Janssen

Door Tijs Tummers, voorzitter 3 september 2018

De SV Orion Old Stars rouwen om hun teamgenoot Hans Janssen, die afgelopen zaterdag op 71-jarige leeftijd overleed.

Hans Janssen was een begenadigd voetballer die tussen 1963 en 1966, met onder meer Cees Kornelis, in de betaalde jeugd van NEC speelde.

Met veel plezier herinnerde hij zich nog de wedstrijd in 1964 tegen de jeugd van Ajax, dat speelde met de een jaar jongere Johan Cruijff in de gelederen. Het was Janssen die met zijn doelpunt voor de 1-1 eindstand zorgde. Op de foto zien we Hans gehurkt in het midden met bal.

Eind jaren zestig kwam Janssen ook uit voor het eerste elftal van Orion, waar hij onder meer samenspeelde met Hans Loen, die hij later bij de Old Stars opnieuw zou tegenkomen.

Daarna was Janssen onder meer te bewonderen bij de zaalvoetballers van Voorwaarts (staand tweede van links), in de jaren zeventig dé toonaangevende zaalvoetbalclub met onder meer Hans Verhagen en Tini van Reeken.

Naast voetballer was Hans ook een groot muziekliefhebber, een eigen YouTube-kanaal met covers, zelf ingezongen en voorzien van eigen gitaargeluid, getuigt hiervan.

Hoewel in eerste instantie een NEC-er, keerde Janssen met de komst van de Walking Footballers naar Orion, afgelopen januari, in zekere zin dus terug op het oude nest.

Hans bleek nog steeds een verfijnd technicus met een voorliefde voor ‘poorten’.

Tot aan de zomer draaide hij op volle toeren mee in dit nieuwe team (op de foto bovenaan staat Hans vierde van rechts), totdat gezondheidsklachten hem in het voorjaar tot stoppen dwongen.

Zijn teamgenoten zullen Hans blijven herinneren als een immer vriendelijke en zachte man, zeer geliefd en altijd bereid tot een goed gesprek.

Wij wensen zijn familie en vrienden veel sterkte toe met dit grote verlies.

De uitvaartplechtigheid van Hans vindt a.s. woensdag om 16.30 uur plaats op het crematorium van DELA, Staddijk 130 te Nijmegen.