Historisch hoge klassering Orion in Top 200

Door Tom van Ooijen 17 december 2019

Elk jaar publiceert het voetbalvakblad ‘De voetbaltrainer’ een Top 200 van de hoogst spelende amateurverenigingen in Nederland. Deze ranglijst wordt bepaald op basis van het niveau waarop het 1e elftal en de eerste en tweede (jeugdselectie-) teams van de JO19 t/m JO13 uitkomen.

Klik hier voor het volledige overzicht van 200 clubs >

SV Orion is daarin gestegen van de 116e naar de 80e plaats, een historisch hoge klassering! Deze is vooral te danken aan de promotie van het 1e elftal naar de 1e klasse. Als we de jeugd loskoppelen dan zien we in de top 200 Jeugd dat SV Orion helaas wat is gezakt naar de 69e positie, vanwege de degradaties van JO17-1 en JO15-1. Alsnog hebben wij de hoogst spelende jeugd van de gemeente Nijmegen, een prestatie om trots op te zijn!

Meer weten over de jeugdopleiding van Orion? Lees er hier meer over >

Foto: Peter Leegstraten