Het eerste in Valencia

Door Desiree van Steenveldt 25 januari 2018

Met een comfortabele tweede plek in de tussenstand van de competitie op zak toog het eerste vrijdag 5 januari naar Spaanse bodem. De winterstop bood een mooie gelegenheid om met het team te werken aan de teamspirit én om een wedstrijd in La Primeria Devisión mee te pakken.

Nadat het team zich geïnstalleerd had in de – zelf bekostigde – accommodatie in Valencia bleken de Spaanse stapelbedden niet helemaal berekend te zijn op de Hollandse lengtes. Met een beetje passen en meten lukte het toch om vijf man in één kamertje te proppen en kon het elftal met trainers en enkele (oud-)bestuursleden op verkenning de stad in. Volgens goed gebruik gold ook hier: “what happens in Valencia, stays in Valencia.”

Valencia – Girona
Op zaterdag stond de subtopper Valencia – Girona op het program. Girona had vanaf de eerste minuut flink de wind eronder en wist een aantal mooie kansen te creëren. Dit werd al snel beloond met de 0:1. Valencia profiteerde echter van een ongelukkig eigen doelpunt door Girona-verdediger Ramalho (1:1) en wist na de rust de wedstrijd te beslissen met 2:1.

Op de schouders
De goede sfeer in het stadion werd voortgezet in het avondprogramma, want ook het Orion-team had wat te vieren. Om letterlijk twee voor twaalf namen de jonge goden onverwachts erevoorzitter Ap Kunkels op de schouders. Ap, die elke wedstrijd van het eerste van de partij is en tijdens dit weekend zijn 82ste verjaardag mocht vieren, werd door het team al hossend door het café gedragen. Ap genoot zichtbaar van de aandacht liet zich bedolven onder de felicitaties.

Strandtraining
Na een gezellige afterparty brak zondag het sportieve deel van het weekend aan. Een flinke wandeling van tweeëneenhalf uur én een strandtraining matte de jongens goed af. Gelukkig hadden ze de middag en avond nog om op adem te komen, voordat de terugreis op maandag werd ingezet. Een mooie gezamenlijke ervaring en vele lachsalvo’s rijker zorgt dat het eerste elftal weer goed opgesteld staat voor het vervolg van de competitie.