Heel Orion gefeliciteerd!

Door Tijs Tummers, voorzitter 19 mei 2014

Zo gaat dat. Pas een weekje is verstreken sinds het spectaculaire kampioenschap van ons eerste elftal en nu IS het gewoon zo: Orion tweede klasser.

Maar zo gewoon is het natuurlijk niet.

Basis van het succes was het besluit om te vertrouwen op de voetbalkennis binnen de club en meer dan ooit te kiezen voor eigen jongens, voor spelers die zich ooit als pupilletje op de Kwakkenberg meldden.

En die vervolgens alle geledingen van de club doorliepen. Langs de aanmeldingsformulieren van Harm Hermens, langs de kwinkslagen van John Brits, langs de stabiliteitsoefeningen van Pedro Koolman, langs… enfin, vult u zelf maar in.

Iedereen binnen Orion had zo zijn reden om trots te zijn op dit team en ja, ook ik vond het extra leuk dat ik een aantal van de kampioenen heb mogen trainen.

Zo stond er zondag een kampioensteam waar heel Orion zich in kon herkennen.

En dat was te merken aan het geweldige feest dat zondag in ons clubhuis losbarstte.

Typerend voor het Orion-familiegevoel was het hoge aantal ouders dat op het feest aanwezig was.

Ouders die jarenlang bij jeugdwedstrijden in weer en wind langs de lijn hebben gestaan. Die talloze keren met een achterbank vol pupillen naar uitwedstrijden hebben gereden. Die kilo's wasmiddel hebben gebruikt om bezwete oranje-witte shirts weer stralend te krijgen.

Die ouders stonden nu te genieten van hun feestvierende jongens die ons vlaggenschip naar de titel hadden geschopt.

En die zagen dat er eigenlijk niet zoveel veranderd was sinds de pupillenjaren op de Kwakkenberg. Vrienden die nog altijd niets liever deden dan bijelkaar te komen voor een potje voetbal. En - goed, dat is dan wel veranderd - een potje bier na afloop.

Mooi om te zien.

Ook daarom: Orion, héél Orion, gefeliciteerd!

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion