Goedkope sport

Door Tijs Tummers, voorzitter 20 november 2014

De trainer leunde tevreden tegen de omheining. Van een afstandje bekeek hij de afsluitende partij.

Zijn team had getraind op 1/3de veld. Ik vroeg ‘m hoe dat beviel.

‘Dat gaat best’, zei hij. ‘We hebben vanavond het middendeel, dat is op zich niet ideaal. Maar we wisselen dat af met de twee andere teams. En het is om het grasveld te sparen, dat begrijpen we.’

Ik vertel dat we de kwaliteit van Veld 4 scherp in de gaten houden, en offertes voor een extra kunstgrasveld achter de hand houden. Het zou een hele investering zijn, dat wel.

Een meeluisterende vader mengt zich in het gesprek.

‘Mag ik je mijn persoonlijke mening geven?’

Dat mocht, uiteraard.

‘Deze jongens trainen twee keer per week, spelen op zaterdag een wedstrijd, maken gebruik van deze fraaie accommodatie, gebruiken de douches, het clubhuis, krijgen wedstrijdkleding... En dat allemaal voor 175 euro! Reken eens uit hoeveel dat per activiteit is. Bijna niets!

Ik luisterde geïnteresseerd.

‘Geen enkele sport is zo goedkoop. Ik zou er graag een paar tientjes extra voor over hebben om de kwaliteit helemaal top te krijgen. En dan nog zijn we veel goedkoper dan andere sporten. Laat dat derde kunstgrasveld maar komen!’

Hij liet even een stilte vallen.

‘Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening…’

Heeft u dezelfde of een geheel andere mening? Laat het gerust weten: voorzitter@sv-orion.nl