Glaasje port

Door Tijs Tummers, voorzitter 23 september 2015

Een voetbalclub lijkt vaak te draaien op koffie en bier, maar wij hebben een trouwe supporter die op zondag vooral geniet van zijn glaasje port.

En dan natuurlijk het liefst geschonken in een glas dat speciaal voor port gemaakt is.

Toen zulke glaasjes niet bij Orion aanwezig leken te zijn, kocht hij er zelf een paar en schonk die aan de club, zo vertelde hij me een aantal maanden geleden.

Dat horen we graag, probleemoplossend meedenken!

Maar afgelopen zondag stapte hij toch weer op me af.

Goedgehumeurd, vanwege de 77ste verjaardag van de club, de fraaie overwinning van ons eerste of misschien wel gewoon omdat hij nu eenmaal graag bij Orion is.

Maar ik begreep al snel dat er toch een ‘verbeterpuntje’ aan zat te komen.

En inderdaad… Vandaag, zo vertelde hij, had hij zijn port in goedgevulde bierglazen aangeboden gekregen.

“Misschien ben ik daarom wel zo vrolijk”, voegde hij er met een knipoog  aan toe.

Ik moest er aan terugdenken toen ik gister de deelnemerslijst kreeg toegestuurd van het Voorzitterscongres van de KNVB, aanstaande vrijdag.

Een kleine tweehonderd voorzitters die naar Utrecht zullen komen in de hoop ideeën op te doen om hun clubje nog verder te verbeteren.

Over portglaasjes zal het in Utrecht niet gaan.

Maar ze dienen voor mij even als onschuldig symbool voor de eeuwigdurende strijd om de zaken in een mooie vrijwilligersclub als de onze nóg beter voor elkaar te krijgen.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion