Gelijkspel Vrouwen 1 bij Victoria Boys

Door Steven Bartels 4 september 2022

Vrouwen 1 is het seizoen vandaag officieel begonnen met een 3-3-gelijkspel in de bekerwedstrijd in Apeldoorn tegen hoofdklasser Victoria Boys. Orion was de betere ploeg in de eerste helft van de eerste helft. In de vierde minuut verstuurde uitblinker Robin Schrooten een schitterende lange crossbal op de opkomende rechtsback Yasmin Bakker. De voorzet van Yasmin kwam via Anne Tankink bij Fien van der Borgh terecht, die rustig afwerkte. Na 18e minuten werd het overwicht verder in cijfers uitgedrukt. De keepster van Victoria Boys kon een harde vrije trap van Fien niet vasthouden en Lotte Wijers was attent ter plaatse om de 0-2 binnen te tikken. Tot de 32e minuut was er weinig reden tot zorg, maar ineens sloeg ‘het weer’ om; in de laatste 13 minuten van de eerste helft kon Victoria Boys drie keer scoren. Twee keer werd Orion in de omschakeling geklopt door de snelle Apeldoornse voorhoede en een vrije trap vanaf de rand van het strafschopgebied viel in de verre hoek binnen.

Na rust pakte Orion de draad van het begin weer op. In de 7e minuut kwam een half geblokt schot van Janneke Bexkens bij Anne Tankink terecht, die rustig bleef in de drukte en de 3-3 op het bord zette. Daarna was het een wedstrijd met ups en downs. Goede momenten werden afgewisseld met momenten van miscommunicatie, slordigheden en te grote haast. Aan de ene kant moest Suze Meijer reddend optreden in een 1:1-situatie; aan de andere kant kon de net ingevallen Evy de Kort een zelf afgedwongen kans niet verzilveren. Een gelijkspel was, alles overziende, een eerlijke uitslag.

Orion moest het vandaag doen zonder spelverdeler Nena Hopmans (werkverplichtingen) en zal bijna het gehele seizoen geen beroep kunnen op de sprints en de energie van Jip Huisman, die op reis gaat.

Opstelling: Suze Meijer; Yasmin Bakker (46. Janneke Bexkens); Eva van Gelder (C); Lotte Arntz (46. Larissa Wattilete); Margo Hooghof; Robin Schrooten; Imke Janssen; Julie Harts; Fien van der Borgh (67. Evy de Kort); Lotte Wijers (46. Esmee Hendriks); Anne Tankink (67. Daniëlle Derks.

Aanstaande donderdag wordt er (uit) geoefend tegen Trekvogels 1; Zondag ontvangen we Trekvogels 2 voor de beker.