Geen woorden maar...

Door Tijs Tummers, voorzitter 15 november 2014

Gister sprak ik op de weer zeer geslaagde Orion-wijnproefavond bij Arno de Laak met Ronald Akkers.

Ronald runde ruim 25 jaar lang het clubblad (later nieuwsbrief) voordat hij er deze zomer een zeer welverdiende punt achter zette.

Interviews, terugblikken, verslagen en ingezonden brieven, het stond er allemaal in.

Nu hebben we de website, die binnenkort weer een opfrisser krijgt, waarin we deze elementen zoveel mogelijk proberen op te vangen.

Qua actualiteit en snelheid niet te evenaren, en met mogelijkheden waarvan Ronald 25 jaar geleden alleen maar kon dromen.

Maar het is anders, dat is waar.

En dan hebben nog SVOrionNijmegen Facebook. Van de week passeerden we de 500 ‘vrienden’ (inmiddels 539), dus dat functioneert ook uitstekend en bindt onze leden tot ver buiten de landsgrenzen.

Maar het is anders, dat is waar.

Stel je voor: onlangs werden we door een jongere (en dus expert) berispt dat we meer dan drie regels tekst hadden gebruikt!

“Dan moet je op “See More’ drukken en dat doe je niet, dan haak je af…’

Een wijze les.

Voor lange verhalen moet je natuurlijk ook niet op Orion-Twitter zijn (871 volgers), want na 144 leestekens wordt daar je betoog bruut onderbroken.

En nu heeft SV Orion deze week weer een nieuw social medium omarmd, waarbij woorden zelfs helemaal taboe zijn (nou vooruit: twee of drie is toegestaan).

Instagram, door velen al gebruikt als het nieuwe Facebook.

Een leuk snapshot met je telefoon, een kleine fotobewerking eroverheen, en posten maar.

Geen officiële foto’s, maar sfeerbeelden die bij elkaar een goed beeld geven van het dagelijkse leven bij Orion.

Het is anders, dat is waar. Maar wel leuk.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion