Footgolf Nijmegen

Door Guus Biessels 19 mei 2017

Op zaterdag 10 juni vanaf 13.00 uur vindt op het prachtige sportpark Mariënbosch van SV Orion  te Nijmegen de 1e editie plaats van het Footgolf-Nijmegen event.

Footgolf heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een populaire sport in Nederland, wat uiteindelijk geresulteerd heeft in een officiële footgolfbond.

Wij zullen deze sport tijdens ons evenement nog sensationeler maken. Op een uitdagend parcours van 10 holes zal de bal vanaf tribunes, door kleedkamers en over andere hindernissen gespeeld moeten worden. Naast holes die eindigen met een gat in de grond zijn er ook zogenaamde “hangende” holes, zoals het schieten in een autowrak.

De verschillende holes zullen door “hole-sponsoren” ludiek aangekleed worden.

Een genot voor iedere amateurvoetballer om mee te doen, vooral als je door de voorronde heen komt en je plaatst voor de finale op de zaterdagmiddag.

De beste spelers uit de voorrondes zullen uit gaan maken wie er met de hoofdprijs van doorgaat. Deze hoofdprijs bestaat, naast de titel ‘beste footgolfer van Nijmegen”, uit een geldbedrag van € 250,-.

Kijk op onze website www.footgolfnijmegen.nl en schrijf je in als individu of als groep.

1e shift: 13.00 – 14.30 uur

2e shift: 15.00 – 16.30 uur

Finale ronde 17.00 uur

De grote winnaar van dit evenement is al bekend, namelijk de Stichting CAP (Maartenshoeve). De opbrengst, inclusief het inschrijfgeld van € 12,50 gaat in zijn geheel naar deze stichting.

logo nieuw lettertype transp                                            logo St maartenshoeve