Flinke stijging SV Orion in Top 200!

Door Technische Commissie 8 december 2018
Elk jaar publiceert het voetbalvakblad ‘De voetbaltrainer’ een top 200 van de hoogst spelende amateurverenigingen in Nederland. Deze ranglijst wordt bepaald op basis van het niveau waarop het 1e elftal en de eerste en tweede (jeugdselectie-) teams van de JO19 t/m JO13 uitkomen.

SV Orion is daarin gestegen van de 183e naar de 116e plaats, mede ingegeven door de promotie van onze JO17-1 (terug) naar de 3e divisie landelijk. Als we de jeugd loskoppelen dan zien we in de top 200 Jeugd dat SV Orion op een uitstekende 54e plek staat. Daarmee hebben wij de hoogst spelende jeugd van de Regio Nijmegen/Arnhem, een prestatie om zeer trots op te zijn!

Uiteraard zitten we bij SV Orion niet stil en zijn we sinds vorig seizoen begonnen met de implementatie van een nieuw opleidingsplan bij de selectieteams en nemen we het komende anderhalve seizoen deel aan het project 'gelijke kansen' van de KNVB. Daarmee willen we ook jeugdopleiding in de breedte een niveau omhoog brengen! Dit alles met als doel om elke speler op een voor hem/haar passend niveau te laten ontwikkelen en uiteindelijk jeugdspelers op de leiden voor ons vlaggenschip, het 1e elftal!

Binnen onze vereniging zijn dagelijks veel mensen bezig om aan bovenstaande punten keihard te werken. Daarom een groot compliment aan onze jeugd- en seniorenselectietrainers, onze technisch en trainingscoördinatoren, de keeperstrainers en de organisatie daaromheen! Zij mogen zeer trots zijn op deze vermelding! Samen zijn wij SV Orion en blijven we onze voetbalopleiding doorontwikkelen naar een nog hoger niveau, met als uitgangspunt: Iedereen een ster!

Mocht je meer informatie willen over de jeugdopleiding van SV Orion, klik dan hier of neem contact op met Maarten van Helvoirt (Hoofd Jeugdopleiding) via: hoofdjeugdopleiding@sv-orion.nl