Fietsen naar Duiven

Door Tijs Tummers, voorzitter 3 april 2013

"Ooit zal het toch wel lente worden?" Dat dachten Ivo Felix en ik toen we verkleumd terugreden van Colombia waar ons eerste zojuist een zwaar bevochten punt had behaald. We hadden met het vaste groepje trouwe volgers in Apeldoorn langs de lijn gestaan. Maar ons eerste kon eigenlijk wel wat meer steun gebruiken.

Behalve de Man van ‘Staal in stijl’ en vader van eerste elftalspeler Ludo Felix was Ivo ook fervent wielrenner, wist ik. "Als we nu eens een keer met een flinke groep Orionners naar een uitwedstrijd gingen fietsen?"

Ivo had aan één woord genoeg. De datum werd snel gekozen. Zondag 21 april. Tegen die tijd rekenden we op een zonnige, windstille lentedag met een temperatuur van een graadje of 17. Tegenstander die dag was koploper DVV uit Duiven.

Ivo legde meteen contact met sponsor Paul Huismans van café Frowein, die een paar dagen later al een prachtige route had uitgezet. Eerst een stuk over de Waaldijk, dan bij Huissen-Loo met het pontje de Rijn over en tenslotte rechtstreeks richting Horsterpark.

Heen iets meer dan 30 kilometer, terug iets minder. Vertrek om half twaalf vanuit het clubhuis. Alle soorten fietsen zijn geschikt. Een redelijk tempo is de norm. Racefietsers die flink gas willen geven zijn ook welkom; die kunnen dan nog een extra kop koffie nemen en iets later vertrekken.

In het clubhuis heeft Ivo inmiddels boven de deur naar de tribune een fiets opgehangen, met daaronder een aanmeldingsformulier. Uit verrassende hoek heeft hij reeds toezeggingen binnen, het wordt een veelkleurig gezelschap.

Meld je ook aan bij ivofelix@staalinstijl.nl , het kan een mooie dag worden. De afstand mag voor geen enkele regelmatige fietser een probleem zijn, dat gaat in een groep vanzelf. Zeker met de naam van onze tegenstander in gedachten: Door Vriendschap Vooruit.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion