Extra meidentraining groot succes

Door Tijs Tummers 26 februari 2021

De eerste extra meidentraining voor meiden van 10 tot 14 jaar was vanavond een groot succes. Vijftien meiden uit verschillende teams werkten onder groot enthousiasme een training af onder leiding van de trainers - én VR1-spelers - Fien van der Borgh en Fenne van Oss.

Bij Orion spelen jongens en meisjes zo lang mogelijk samen in één team. Dat gaat prima en de jongens en meiden leren zo het meeste van elkaar. Toch vinden meiden het ook leuk om daarnaast nog een extra training onder elkaar te spelen.

Het idee was van Jopie Sünnen, ooit trainer van het team van zijn dochter Bonita. Hij had gezien dat de extra meidentraining op andere plekken voorzag in een behoefte en dus leek het hem ook wel iets voor Orion. Contact werd gezocht met de technische mensen binnen de club om een plan uit te werken. Gekwalificeerde meiden-trainers bij Orion werden gepolst en zij zegden al snel alle medewerking toe.

De training op de vrijdagavond van half zeven tot half acht ligt normaal gesproken dicht op de wedstrijd van zaterdag en dus wordt er licht getraind met de nadruk op techniek en balcontrole. Fien en Fenne zetten de meiden op veld 1 aan het werk en ongemerkt waren ze een uur lang constant in beweging.

Jopie keek trots toe en zegde toe, als voormalig doelman, voortaan zelf de keeperstraining voor zijn rekening te nemen, vanavond waren er al drie keepsters aanwezig. Ook VR1-keepster Lotte Jacobs zal, wanneer haar werkzaamheden het toelaten, aansluiten.

De vijftien enthousiaste meiden verzekerden in elk geval volgende week weer van de partij te zijn en meer speelsters zijn natuurlijk altijd welkom!