Euro Games 2022 bij Orion

Door Joan Luites 20 april 2022

Doe jij ook mee aan het meest kleurrijke voetbaltoernooi deze zomer?

Elk jaar vinden in een Europese stad de Eurogames plaats en deze zomer is Nijmegen de host van dit meerdaagse inclusieve sportevenement. Duizenden sporters uit Europa komen samen om te sporten ongeacht hun genderidentiteit of seksuele geaardheid. Hoewel de Eurogames zich specifiek richten op de LHBTIQ+ gemeenschap, is deelname open voor iedereen, dus ook voor de leden van Orion. Één van de 19 aangeboden sporten is voetbal en dit toernooi zal plaatsvinden op de velden van sv Orion.

Meedoen
Het organiseren van dit kleurrijke inclusieve voetbaltoernooi past bij een club als Orion, waar elk lid even welkom én belangrijk is en samen voetballen hoog in het vaandel staat. De club ondersteunt het Eurogames-motto ‘Love to Move’ en promoot het samen sporten ook door leden te stimuleren zich in te schrijven voor het toernooi. Om dit te benadrukken heeft de club een bedrag gereserveerd als aanvullende bijdrage voor de teams die zich vanuit Orion inschrijven voor het voetbaltoernooi van de Eurogames. De hoogte van de bijdrage is afhankelijk van het aantal teams en dus van het aantal deelnemende Orion -leden.

Voorzitter Tom Smit benadrukt het belang van deelname; “Zo laten we zien dat ook hier iedereen een ster is!”

Deze bijdrage is welkom, omdat er relatief hoge kosten verbonden zijn aan deelname. Hoewel het evenement wordt ondersteund door bijdragen van onder andere de provincie Gelderland en de gemeente Nijmegen, kost de organisatie veel geld. De inschrijfkosten van de deelnemers maken het mogelijk om van de Eurogames een groot uniek evenement te maken, met een ontmoetingsplek in de stad, een grote openings- en sluitingsceremonie met bekende namen op de Waalkade en andere side-events in Nijmegen en natuurlijk de vele internationale sporttoernooien.

Inmiddels hebben zich al diverse buitenlandse ploegen uit onder andere Roemenië, Duitsland, Noord-Macedonië en Groot-Brittannië voor het voetbaltoernooi ingeschreven. Hoe mooi is het als onze club ook is vertegenwoordigd in een toernooi dat gericht is op samen sporten, ongeacht seksuele geaardheid. Je mag uiteraard fanatiek zijn en willen winnen, het ontmoeten van anderen en met plezier bewegen staat voorop.

Je kunt je inschrijven tot eind juni in diverse categorieën, waaronder 11x11 (mannen) en 7x7 (mannen, vrouwen, gemengd en non-binair). Je kunt je ook als individu inschrijven, de organisatie vormt dan een team. De inschrijfkosten bedragen €94.95 (inclusief deelname aan het voetbaltoernooi en adminstratiekosten).

Wees creatief, zoek sponsoren en schrijf je met je team-/clubgenoten in voor dit unieke toernooi op je eigen sportpark!

Vrijwilligers
Naast deelnemers zoeken we ook nog vrijwilligers. Allereerst om de organisatie van alle activiteiten voor het toernooi mee te voor te bereiden. Daarnaast zijn we op zoek naar vrijwilligers op de twee toernooidagen zelf, zoals gastvrouwen/heren, een toernooi-leider en uiteraard scheidsrechters. Vrijwilligers ontvangen gratis eten en drinken , de officiële EuroGames-kleding en kunnen deelnamen aan alle sociale en andere activiteiten voor, tijdens en na het evenement.

Aanmelden kan door een mail naar football@eurogames2022.eu

Op de site van de Eurogames vind je meer infomatie over dit evement >