Enthousiaste keepsters gezocht

Door Jos van Hagen 22 juni 2018

Ben jij een keepster of heb je de ambitie om te gaan keepen? Orion zoekt enthousiaste voetbalsters voor de positie in het doel. Bij het meidenteam onder negentien jaar (MO19-1) is de nood het hoogst. Maar ook in andere leeftijdsgroepen kunnen we keepsters gebruiken.

Wil jij eens meetrainen om te zien of keepen iets voor jou is? Stuur dan een mail naar: j.vanhagen@ru.nl. Wil je eerst meer weten? Lees dan verder.

Orion werkt met een keepersbeleidssplan serieus aan de opleiding van keepers en keepsters. Het vrouwenvoetbal is bij de vereniging de laatste jaren enorm gegroeid. Momenteel voetballen er 236 meiden en vrouwen bij Orion. De meiden spelen veelal tot en met de B-junioren samen met jongens. Daarna kijken we in overleg met de speelster naar de meest geschikte vervolgstap. Met de mogelijkheid om door te stromen naar Vrouwen 1, het team dat het afgelopen seizoen voor de derde keer op rij is gepromoveerd. Dit hoogste vrouwenteam speelt komend seizoen in de Eerste Klasse.

Goede ontwikkeling
Bij Orion kijken we bij alle teams zowel naar de korte- als de lange termijn, vertelt keeperscoördinator Niko Stjepanovic: “Wij kijken niet alleen naar het resultaat. Om tot aansprekend resultaat te komen is maatwerk essentieel. Wij bieden mogelijkheden voor een verantwoorde ontwikkeling van spelers. We begeleiden de meiden goed, waardoor ze niet alleen beter worden, maar ook meer plezier krijgen in het voetbal. Daar gaan we voor bij onze vereniging. Het is niet voor niets dat we dit jaar tweede zijn geworden bij de Rinus Michels Award in de categorie ‘Beste Jeugdopleiding Amateurs’.”

Veel aandacht
Het meiden- en vrouwenvoetbal is een wezenlijk onderdeel van onze club. De damestak floreert. De keeperscoördinator geeft aan dat samen genieten van sporten veel aandacht krijgt binnen de club: “We vinden plezier beleven aan het voetbal en elkaar inspireren belangrijk. Voor de meiden hebben we onlangs een clinic georganiseerd met international Danique Kerkdijk. De voetbalster uit Olst die na vijf jaar FC Twente vorig seizoen voor Bristol City ging spelen. Ook organiseren wij jaarlijks een meidenvoetbaltoernooi. Orion vindt haar meiden en dames belangrijk. Daarom krijgen ze net zoveel aandacht als de jongens en de mannen. Zo zijn we vanwege onze potentieel in vrouwenvoetbal door de KNVB uitgekozen om deel te nemen aan het ontwikkelingsprogramma meiden- en vrouwenvoetbal.”

Meetrainen?
Meiden of vrouwen die geïnteresseerd zijn en graag een keer bij SV Orion willen meetrainen om de sfeer te proeven, kunnen contact opnemen met Niko Stjepanovic: keeperscoordinator@svorion.nl of met Jos van Hagen via j.vanhagen@ru.nl.