Duel der koplopers

Door Tijs Tummers, voorzitter 1 mei 2014

DIO - Orion, in december van het vorig jaar, was achteraf gezien een cruciaal duel.

Ons eerste had net twee mindere wedstrijden gespeeld, die maar één punt hadden opgeleverd. En nu wachtte de titelfavoriet uit Druten.

We wisten dat de start na de degradatie moeilijk zou zijn. Hans Loen hield ons steeds voor dat als we bij de winterstop op vijf punten van de koploper zouden staan we nog op koers lagen.

Maar die achterstand dreigde nu veel groter te worden.

Toch bleek die decemberzondag al snel dat we niet voor DIO onder deden. Orion was zelfs sterker, creëerde kansen, maar helaas werd er niet gescoord.

Ook in de tweede helft bleef het lang 0-0. Tot in de laatste minuut het noodlot toesloeg en DIO uit een vrije trap de 1-0 scoorde.

Het was makkelijk geweest om zich toen bij het naderend verlies neer te leggen. Maar Orion richtte zich nog één keer op en diep in blessuretijd knikte Bart de verdiende gelijkmaker binnen.

Al hadden we opnieuw maar één puntje behaald, in mijn beleving was deze wedstrijd de ommekeer, of beter gezegd: de doorbraak.

Die wedstrijd kreeg iedereen rond Orion de bevestiging dat het eerste elftal op de juiste weg was: qua opbouw, qua speelwijze, qua samenstelling, que beleving in de ploeg.

Vanaf dat moment tot dit weekeind speelde Orion nog twaalf competitiewedstrijden, waarvan er maar liefst tien gewonnen werden en slechts één verloren.

Die indrukwekkende reeks bracht Orion tot de topper van aanstaande zondag, weer tegen DIO: het duel der koplopers.

Orion-leden, kom zondag alleemaal kijken naar de ontknoping in de 3de klasse D!

Hans, Robert, spelers en staf: heel veel succes!

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion