Drie punten. Prima! (+video)

Door Jos Lacroix 22 april 2019

Orion 1 – Eendracht Mook 1: 2 – 0 (1 – 0), twee keer Vince Alberts.

Op wederom een zeer zonnige dag ontving Orion in Nijmegen de zuiderburen uit Mook. De heenwedstrijd werd met 1-2 gewonnen door Orion, maar de omstandigheden waren toen dermate bar (ijskoude stormwind) dat het niet zoveel vertelde over de kwaliteiten van beide ploegen.

Orion trad aan zonder de inmiddels bekende geblesseerden en wilde de vele toeschouwers een leuk spektakel aanbieden. De toeschouwers stonden hutje mutje op het terras aan de zijkant. Alleen hier mag iets alcoholisch gedronken worden in plastic wegwerpglazen. Waarom dat niet gewoon op de tribune mag, zal wel altijd een raadsel blijven. Om ergernis te voorkomen, is het beter om de vraag niet te stellen zodat het antwoord niet gegeven hoeft te worden. Soit! Dit terwijl Orion er een fantastisch biertje bij heeft gekregen! Zuid-Duits Kellerbier, maar dit terzijde want we komen sec voor de voetbalwedstrijd.

Spero speelde afgelopen zaterdag een van de twee inhaalwedstrijden. In Varsseveld werd met 1 – 3 gewonnen tegen de plaatselijke voetbalclub. Er waren vier Orion-supporters aanwezig. Drie mannen en één vrouw! Spero en Orion staan qua verliespunten gelijk, maar Spero heeft nog een iets minder doelsaldo. Binnenkort moet Spero nog een keer inhalen bij Concordia Wehl en dan is het aantal wedstrijden rechtgetrokken. Op naar de laatste drie wedstrijden, elkaar treffen ze niet meer.

Over de wedstrijd kun je een lang verhaal schrijven, maar ook een kort verslag maken. Gezien de warmte kies ik voor het laatste..!

De wedstrijd was gedurende 90 minuten een aaneenschakeling van mogelijkheden en echte kansen voor Orion. Eendracht moest het hebben van hun eenzame spits, die wel met name in de eerste helft en het begin van de tweede helft, voortdurend gevaarlijk aanwezig was. Scoren deed hij echter niet.

De wedstrijd werd beslist door Vince Alberts met twee technische hoogstandjes. In de eerste helft een gedrukt schot uit een afvallende bal en in de tweede helft op z’n Bergkamps, in één beweging om de laatste man, na een assist van Noek Beers.

Niels Weeink kreeg na zijn invalbeurt nog een rode kaart en dat was de enige fout van de scheidsrechter. Dit was geen wedstrijd voor zo’n kaart, maar goed de goed leidende man had het ook heel warm.

Op 12 mei gaat het pas verder in Vorden en dan komen we steeds dichter bij het einde van deze competitie. Lekker uitrusten dus en met een fit gezelschap op naar de ontknoping.

Orion speelde met Pim van Limbeek, Vince Stans, René Willemse, Vince van Gelder, Jeroen van de Wetering, Jevrin Nunez, Vince Alberts, Alex Kwieman, Luuk Langeveld, Naud Bernards en Noek Beers. Op de bank Mick Alberts, Marvin Thomasia, Tim van den Hurk, Niels Weeink en Tom Hafkenscheid.

Samenvatting van de wedstrijd door Roeland van Gent:

Foto: Rob Koppers