Doelpunt van de Maand Oktober

Door Tijs Tummers 17 november 2017

Het is de charme van het Doelpunt van de Maand.

Dat kleine Sofie uit Meisjes Onder 11 het opneemt tegen de grote Idi Duraku van ons eerste elftal.

En niet zomaar alsof, zoals de pupil van de week die voorafgaand aan de wedstrijd op de keeper van het eerste afgaat, néé, niets daarvan: Sofie en Idi zijn deze maand serieuze concurrenten!

Want het is een mooie kopbal van Idi na die versnelling van Niels, maar kijk eens hoe Sofie slechts even treurt om haar schot op de paal, daarna meteen weer bij de les is, met een soepele shuffle haar tegenstander ontwijkt en uit een scherpe hoek raak knalt.

En dan komt er ook nog eens Sander Tax tussendoor, die een prachtige combinatie van ons eerste met een subtiel stiftje afrondt.

Onlangs las ik op Facebook een pleidooi van twee gerenommeerde Orion-leden voor meer ‘meuen’. Nou die kunnen hun hart ophalen bij het doelpunt van Berdi Karaer. Want die pingelt bij zijn doelpunt net zo lang todat hij alle tegenstanders plus de keeper voorbij is en hem niets anders rest dan de bal met een achteloze beweging in het doel te tikken.

En kijk naar het driehoekje van onze meiden, die door Michelle, onze eigen Wendie Renard (ja, zoek die naam gerust op), soepel met links verwerkt wordt waarna met rechts beheerst de verre hoek wordt gevonden.

En als klap op de vuurpijl komt dan nog Ravarillio, een naam als een Braziliaanse WK-ster, die als een moderne buitenspeler naar binnen komt, dreigt, nóg een keer dreigt, en vervolgens onverbiddelijk afdrukt.

Het is geen enkele maand makkelijk, maar dit keer is het eigenlijk niet te doen. Toch wordt er weer van u een keuze verwacht.

Veel succes!