Dit zijn onze vertrouwenspersonen

Door Tijs Tummers, voorzitter 24 april 2013 Een kleine twee jaar geleden werden Roos Huijnen en Bob Slavenburg benoemd tot vertrouwenspersonen van SV Orion. Roos is behalve huisarts ook moeder van selectiespelers Koen en Rik Jansen en Bob is naast kinderpsycholoog ook vader van B5-speler Max Slavenburg. Uitstekende mensen waar we bij Orion heel blij mee zijn.

Afgelopen week waren Roos en Bob te gast bij onze bestuursvergadering. Ze hebben het nog niet druk gehad, zo bleek. Sterker nog: ze zijn nog niet één keer in actie hoeven komen. ‘Nou, dat is fantastisch nieuws!’, zo lachten we deze kennisgeving weg.

De vraag is of dit wel zo is. Het is mooi dat we een rustige en veilige vereniging zijn, waarbij de vertrouwenspersonen geen overuren maken. Maar geen enkel geval in bijna twee jaar?

John Brits, jarenlang vertrouwenspersoon op een middelbare school met 1400 leerlingen, liet weten dat hij - net als zijn vier collega-vertrouwenspersonen - toch wel zo’n vijf zaken per jaar kreeg te behandelen.

Het is dan ook aannemelijk dat bij ons de geringe bekendheid van onze vertrouwenspersonen een rol speelt. Daarom de ondubbelzinnige kop boven dit artikel: "Dit zijn onze vertrouwenspersonen".

Mocht je behoefte hebben aan een vertrouwelijk gesprek over een lastige en ongewenste situatie binnen onze vereniging, schroom niet, je bent bij hen in vertrouwde handen.

Roos Huijnen 024 – 360 82 36 rooshuijnen@hotmail.com
Bob Slavenburg 024 – 663 48 03