Deksel op de neus in Vorden

Door Harrie van Ooijen 12 mei 2019

Orion leed een teleurstellende en volkomen onnodige nederlaag tegen de ploeg uit Vorden. De overtuiging bij de oranje-witten en enig geluk ontbrak vanmiddag. Gedurende het grootste deel van de wedstrijd hadden de Nijmegenaren het initiatief en een overwicht maar dat werd niet vertaald in doelpunten. In de eerste helft lieten de Orion-voorwaartsen dotten van kansen liggen. Een hard op doel geschoten bal werd van de doellijn gekopt, Noek Beers kapte even later een verdediger uit maar schoot vervolgens de bal in vrije positie tegen de keeper. Hierna kwam Vorden rond de 25 e minuut op 1-0 uit het niets. Orion nam een ingooi linksachter, verloor de bal in het duel en een Vorden-aanvaller krulde de bal met een zondagsschot van ver over de vertwijfelde doelman Pim van Limbeek. Vlak daarna was het Luuk Langeveld die in vrije schietpositie de bal over het doel van de tegenstander lepelde. Orion ging de pauze in met een achterstand maar niemand van het in grote getale opgekomen Orion-publiek twijfelde aan een goede afloop.

Na de thee verscheen Tommie Hafkenscheid op het veld als vervanger van de geblesseerde Pim van Limbeek. Ook deze tweede helft was het Orion dat het meeste initiatief had. Maar het overzicht en de rust ontbraken om via een goede laatste pass Orion-aanvallers voor het doel te zetten . Ook bij een aantal bloedstollende scrimmages voor het Vorden-doel viel de bal niet goed. De wedstrijd werd ook een beetje ontsierd door de talrijke blessure-behandelingen van Vorden-spelers.

Door dit resultaat is Vorden veilig voor degradatie-nacompetitie en is Orion zelfs uitgelopen op Spero. Spero verloor met 4-1 van DVC’26 en hierdoor is het verschil in doelsaldo vandaag opgelopen van 6 naar 8 en dat in Orion’s voordeel. Schrale troost natuurlijk want Orion had vandaag veel betere zaken kunnen en moeten doen.

Orion speelde tegen Vorden met de volgende spelers:

Pim van Limbeek(k) (45 Tom Hafkenscheid (k), Jeroen van de Wetering, Vince van Gelder (75 Noud Jilissen), Marvin Thomasia, Rene Willemse (75 Mitchel Nguyen),  Vince Alberts, Jevrin Nunez, Luuk Langeveld, Vince Stans Alex Kwieman, Noek Beers.

Op de bank::

Tim van den Hurk, Mick Alberts, Lewis Menga