De trots overheerst, maar het jeukt wel (+video)

Door Harrie van Ooijen 20 juni 2022

Vol goede moed reisde de Orionselectie, staf en een grote  groep supporters af naar Uden voor de beslissende wedstrijd om de promotie naar de derde divisie. In de basis was weer opgenomen Jevrin Nunez die de eerste beslissingswedstrijd had ontbroken wegens een schorsing. Minpunt was het ontbreken van Orion-strateeg Vince Alberts. Zijn enkelblessure liet niet toe dat hij van meet af aan mee zou doe. Vince werd achter de hand gehouden voor een later moment in de wedstrijd, mocht dat noodzakelijk zijn.

Net als afgelopen donderdag in Nijmegen keken beide teams de kat uit de boom. De nadruk lag aanvankelijk vooral op het gesloten houden van de defensie. De voorhoede konden alleen ingespeeld worden met een lange bal maar die werd in bijna alle gevallen een prooi van de verdedigers. Veel miďenveldspel dus en weinig doelkansen. Soms ontstond er enige dreiging bij corners of vrije trappen.

udi-uit1

udi-uit3

Na 17 minuten zien we de eerste mogelijkheid voor UDI’19. De bal wordt naast geschoten. Na een half uur komen de eerste openingen in de UDI’19-defensie. Orion trekt het initiatief meer naar zich toe. Jammer genoeg leidt dat wel tot mogelijkheden maar niet  tot doelpunten. De ruststand wordt bereikt met een 0-0 stand. Ik voorspel mijn medesupporter Jan van Halder een 0-0 eindstand. Ik krijg bijna gelijk...

In de 88e minuut bezorgt Roald van Hout UDI ’19 een verlenging. Met een prachtig afstandschot schiet hij de bal in de kruising. Wat een teleurstelling voor al die oranje mensen. Okay, de rug rechten voor de verlenging.

udi-uit4

udi-uit5

Vince Alberts betreedt alsnog de arena. Zou hij het tij kunnen keren? Na enige minuten. Hij valt, de gelijkmaker. Vince frommelt de bal uit een scrimmage in het Udense doel. Wat een held, maar onze vreugde wordt direct met een natte handdoek neergeknuppeld. Marvin is net niet voorzichtig genoeg bij het verdedigen van een Udense aanvaller in het strafschopgebied. Zijn we weer terug bij af! De penalty wordt benut.

We stevenen af op een penalty-reeks. Vlak voor het einde van de tweede verlenging wordt de voortreffelijk keepende Stan Bruijsten vervangen door reservekeeper Michiel Kok. Een ‘van Gaaltje’ volgens kenners.

Nou kort dan: UDI’19 trekt aan het langste eind. Michiel stopt één strafschop en Ralph Vos, de voortreffelijk keepende UDI’19-doelman stopt er twee, die van Marvin Thomasia en Vince Alberts.

udi-uit6

udi-uit7

Wij wensen UDI’19 veel succes in de derde divisie.

Wij feliciteren team, staf  en vereniging Orion met een fantastisch eerrste seizoen in de hoofdklasse. Wij hebben erg van jullie genoten.

Opstelling Orion:
Marco Loen, Stan Bruijsten, Marvin Thomasia, Jeroen van de Wetering, Jevrin Nunez, Mick Alberts, Noud Jilesen, Tijn Jellema, Sam Huisman, Frenk Wouterse, Ischa Perquin

Op de reservebank:
Vincent Alberts, Tom Gerrits, Vince Stans, Michiel Kok, Naud Bernards, Rene Willemse, Gijs Walthaus.

Foto's: Ruurd Jellema

Videoverslag: Roeland van Gent