De Mexicano en het Balletje breed

Door Tijs Tummers, voorzitter 5 september 2014

Onlangs kwam een mij onbekende heer in het clubhuis op mij af. Hij had een wedstrijd gekeken en de jas al aan.

‘Mag ik u iets vragen?’

‘Natuurlijk.’

Ik dacht overal op voorbereid te zijn, maar werd uiteindelijk toch nog verrast.

‘Waarom hebben jullie bij Orion eigenlijk geen Mexicano in jullie assortiment?’

Tja, daar sta je dan. Er viel een stilte. Ja, waarom eigenlijk niet?

‘Weet u wel dat de Mexicano een razend populaire snack is onder jongeren?’

Dat wist ik eerlijk gezegd niet. Wat nu?

Gelukkig kwam Marcel Peters me van achter de bar te hulp. De Mexicano stond wel degelijk op onze kaart!

Ik haalde opgelucht adem.

Maar de meneer was nog niet gerust.

Hij wilde ook graag weten of het wel de Mexicano van De Vries was - die er niet voor niets patent op had aangevraagd - en niet een of andere namaakmexicano, die blijkbaar ook in omloop was.

Al snel kwam Marcel terug uit de voorraadkast: ‘Jazeker, het was de Mexicano van De Vries!’

Pas toen verliet de man tevreden ons clubhuis.

Ik zal het bestaan van de Mexicano nu niet snel meer vergeten.

En vanaf a.s. zaterdag wordt onze menulijst met nog veel meer fraaie producten uitgebreid. Wat dacht u van het Balletje Breed of de Groene Smoothie?

In het kader van Vullen of Voeden, de actie voor gezonde kantinevoeding van Wilfred Genee, krijgt u zaterdag allerlei nieuwe en aantrekkelijke gezonde hapjes en drankjes voorgeschoteld.

Het wordt een mooie dag vol met leuke activiteiten zoals spellen, een kwis en een interview met Sparta-middenvelder Youri Loen, die zelf ooit bij de pupillen van SV Orion zijn carrière begon.

Natuurlijk zal Youri gevraagd worden wat de rol van gezonde voeding is in zijn bestaan als profvoetballer. En zal hij daarna alle tijd nemen voor het zetten van handtekeningen of om met je op de foto te gaan.

Kom zaterdag naar het clubhuis en probeer de nieuwe hapjes uit. Jouw oordeel zal zeker invloed hebben op welke gezonde snacks het komend seizoen op de menulijst van Orion komen te staan.

Niet in plaats van, maar náást de Mexicano…

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion