Daar komen we wel erg bekaaid van af!

Door Harrie van Ooijen 27 maart 2022

Gesterkt door de duidelijke en verdiende thuisoverwinningen op OJC Rosmalen en Nuenen vertrok Orion vandaag met goede moed naar Breda voor de wedstrijd tegen koploper de Baronie. Dat optimisme bleek gerechtvaardigd tijdens de gehele wedstrijd. Orion had gezien het spelbeeld minimaal recht op een gelijkspel. Het kreeg meer open kansen dan de tegenstander maar weigerde die te benutten.

In de eerste helft vallen geen doelpunten. Orion is de bovenliggende partij maar benut de mogelijkheden niet. Pas na een dik half uur schiet de Baronie een bal tussen de palen. Orion-keeper Stan Brijsten moest gestrekt naar de bovenhoek om het gevaar te keren.

In de tweede minuut van de tweede helft heeft Orion pech. Een ongelukkig door de Orion-verdediging verwerkte bal belandt voor de voeten van Noël de Graauw die vanaf 20 meter doeltreffend uithaalt. Orion is daarna een minuut of vijf van slag maar vindt dan snel weer de moed om aan te vallen, Orion krijgt weer mogelijkheden. Sam Huismans schiet rond de 75e minuut vanaf rechts een vrije trap in de kruising maar ook keeper van Butselaar tikt de bal uit de bovenhoek. Het inbrengen van Orion-aanvaller Perquin stichtte nog veel gevaar maar de twee enorme kansen op 5 meter van de keeper waren helaas niet besteed aan de Orion-aanvallers. Baronie slaakte een zucht van opluchting na het eindsignaal van de goed leidende scheidsrechter René Wiedijk.

Opstelling Orion:
Stan Bruijsten, Jeroen van de Wetering, Jevrin Nunez, Mick Alberts, Vincent Alberts, Noud Jilesen, Frenk Wouterse, René Willemse, Tijn Jellema, Marco Loen, Sam Huismans

Op de reservebank:
Marvin Thomasia, Gijs Walthaus, Luc Gietelink, Vince Stans, Robin van Ree, Luc Gietelink, Sjoerd Freriks.