Contributie en warme douches

Door Tijs Tummers, voorzitter 20 februari 2016

Het gejuich van de overwinning van ons eerste op Woezik was nog niet verstomd of we stonden alweer op de drempel van kleedkamer 12.

Als vooruitgeschoven frontsoldaten waren we, Koen Nicolasen en ik, door ledenadministratrice Lidy Hoftijzer op expeditie gestuurd.

Lidy heeft het deze maanden tot haar levenstaak gemaakt om – samen met Harm Hermens – de ledenadministratie volledig op orde te brengen en de contributie tot op de laatste cent te innen.

Dat valt nog niet mee.

Leden stoppen met voetballen zonder zich af te melden, verhuizen zonder adreswijziging door te sturen, nemen nieuwe email-adressen of ‘vergeten’ domweg te betalen.

Het elftal waarbij we nu op de stoep stonden maakte het wel heel erg bont: precies twee spelers hadden – half februari – hun contributie wél betaald.

We werden binnengelaten en terwijl we ons verhaal deden zagen we al snel dat we hier met zo’n typisch gezellig Orion-seniorenteam te maken hadden: allemaal goeie jongens, leuke humor, niemand van kwaaie wil. Alleen soms wat makkelijk, zullen we maar zeggen.

Ze hadden net lekker gevoetbald, gelijkgespeeld, en verheugden zich nu op de douche. Een warme douche, want door een ingreep van Theo van den Broek zou de kapotte boiler toch nog een weekend warm water kunnen geven.

Ik denk niet dat één van de jongens in de kleedkamer zich heeft afgevraagd wie die nieuwe boiler zou moeten betalen.

Orion, toch?

Inderdaad, Orion. Maar Orion dat zijn zij zelf natuurlijk: de leden.

De liquide middelen om de nieuwe boiler (zo’n tienduizend euro) te bekostigen komen uit de contributies. Die dan uiteraard wel betaald moeten worden.

Dat is de reden waarom we dit jaar zijn overgegaan op automatische incasso, waar we dit jaar al gedeeltelijk, maar volgend jaar ten volle van hopen te profiteren.

Toen alle nieuwe (email)-adressen waren genoteerd en iedereen van de ernst om te betalen doordrongen was, konden we naar boven om er een te drinken op de zege op Woezik.

De missie van Lidy was weer iets dichter bij voltooiing.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion