Competitie-indeling Orion 1 bekend

Door Tom van Ooijen 1 juli 2020

Zoals bekend, is het 1e elftal door de KNVB het komende seizoen in de hoofdklasse ingedeeld en promoveert het daarmee voor het eerst in de clubgeschiedenis naar het landelijke niveau. Vandaag is ook bekend geworden tegen welke 15 clubs ons vlaggenschip het gaat opnemen. Bekijk hieronder de definitieve indeling van de Hoofdklasse B Zondag:

AWC - Wijchen
Baronie - Breda
EHC - Hoensbroek
Halsteren
IFC - Hendrik-Ido-Ambacht
Juliana '31 - Malden
Leonidas - Rotterdam
Moerse Boys - Zundert
OJC Rosmalen
RKSV Minor - Nuth
RKSV Nuenen
SV Meerssen
TOGB - Berkel en Rodenrijs
UDI '19 - Uden
VOC - Rotterdam

Een hogere klasse betekent ook een langere reistijd. De twee hoofdklasses zondag zijn onderverdeeld in een Noordelijk en Zuidelijk deel van Nederland. Wij zijn ingedeeld in het zuidelijk deel en zullen met de bus vooral richting de regio Rotterdam, Noord-Brabant en Zuid-Limburg trekken om de oranje-witten aan te moedigen. Gemiddeld liggen de tegenstanders op een kleine 100 kilometer afstand, met Halsteren als grootste uitschieter (tegen Zeeland aan).

Mooi is ook dat er twee lokale derby's op het programma met als tegenstanders AWC uit Wijchen en Juliana uit Malden, waar we onze topscorer van vorig jaar - Noek Beers - zullen tegenkomen.

Begin augustus wordt het competitieprogramma bekend gemaakt. Dat zal dan op de homepagina zichtbaar worden. Één wedstrijd staat al wel op het programma, al over ruim een week. Op donderdag 9 juli om 20.00 uur wordt er op Sportpark Mariënbosch geoefend tegen eersteklasser De Bataven uit Gendt.