Breaking: SV Orion krijgt extra kunstgrasveld!

Door Tijs Tummers, voorzitter 29 november 2017

Gisteren presenteerde de gemeente Nijmegen de ‘Nota Buitensportaccommodatiebeleid Nijmegen’.

Daarin staat groot nieuws voor SV Orion!

Voor investeringen in de buitensportaccommodaties heeft de gemeente Nijmegen vorig jaar 3 miljoen euro gereserveerd. Dit bedrag wordt in 2018-2019 ingezet om knelpunten ‘relatief eenvoudig’ en ‘op korte termijn’ op te lossen.

Bij de voetbalaccommodaties worden bij 5 van de 17 Nijmeegse clubs zulke knelpunten erkend. Eén daarvan is SV Orion.

‘Bij Orion is sprake van een capaciteitstekort die waar het gaat om trainingscapaciteit deels opgelost kan worden door een natuurgraswedstrijdveld om te zetten in een kunstgrasveld’, zo lezen we in de nota.

De concrete oplossing voor SV Orion houdt in dat in 2018 of 2019 ons Veld 3 kunstgras zou krijgen mét verlichting!

Dat is geweldig nieuws voor onze vereniging:

- we kunnen dan tegemoetkomen aan extra trainingswensen van de huidige teams
- doordeweekse inhaalwedstrijden zullen niet langer als voorheen tot een ‘veldeninfarct’ leiden
- de problemen met veld 3, waar door de ondergrond stenen en soms zelfs glas naar de oppervlakte bleven komen, zijn voorbij
- de kwaliteit van zowel Veld 3 maar ook van Veld 4 (dat dan minder bespeeld zal worden) zullen vooruit gaan
- meer teams zullen kunnen trainen op de donderdagavond, van oudsher de gezellige clubavond in ons clubhuis

Natuurlijk is het goed om te weten dat er nauwgezet onderzoek aan deze beslissing is voorafgegaan.

Het belangrijkste criterium is geweest het aantal leden en de maximale bespeelbaarheidsgrenzen van de velden, zoals opgesteld door NOC/NSF.

Ook is gekeken naar de levensvatbaarheid van een vereniging en haar zakelijk en maatschappelijk gedrag.

Aan al deze criteria voldoet Orion en ook in het bij de nota gevoegde rapport ‘Vitaliteit Amateurvoetbalclubs Nijmegen’ komt onze club uitstekend naar voren.

Natuurlijk zullen we verantwoord met de vergrote mogelijkheden omgaan en ons bewust blijven van de grenzen aan de groei.

Zo wordt er momenteel hard gewerkt aan een oplossing van de kleedkamerproblematiek, waarover we u binnenkort zullen berichten.

Maar op dit moment willen we alle Orion-leden feliciteren met dit uitstekende nieuws!

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion