Brandbulletin 5 Steunbetuigingen en rekeningnummer

Door Tijs Tummers (namens crisisteam 'Brand Orion') 27 mei 2023

De gister gepubliceerde filmbeelden van ons clubhuis hebben een overweldigende en hartverwarmende stroom aan steunbetuigingen opgeleverd.

De impact van de indringende beelden van ons verwoeste clubgebouw is enorm.

De beelden van de gevolgen van de brand maken niet alleen grote indruk op onze eigen leden, maar ook op liefhebbers in heel Nijmegen en ver daarbuiten.

Voetballers die ons clubhuis al jaren bezoeken laten weten ‘buikpijn’ te krijgen bij het zien van de beelden, of zeggen helemaal niet in staat te zijn om deze bittere werkelijkheid onder ogen te zien.

Zelfs vanuit het buitenland krijgen we reacties. Vanuit Engeland laten vaste gasten van ons Vierdaagsehotel weten de beelden ‘heartbreaking’ te vinden.

Iedereen begrijpt het enorme verlies dat wij als vereniging - zowel emotioneel als financieel (derving van inkomsten, wederopbouw) – te verwerken hebben.

Van alle kanten wordt ons door betrokkenen gevraagd hoe ze hun hulp kunnen aanbieden, zowel qua mankracht als financieel.

Die steun doet ons geweldig goed.

De inbraak en brand hebben slechts een week geleden plaatsgevonden, maar al vanaf dag één wordt er door iedereen binnen Orion enorm hard gewerkt om deze klap te boven te komen.

Maar we realiseren ons dat we nog heel lang met de gevolgen van deze inbraak en brand geconfronteerd zullen worden.

Veel mensen en ook veel clubs in het land delen dit besef en hebben ons gevraagd of er een rekeningnummer is waarop zij een donatie kunnen doen.

Hiervoor hebben we vanaf heden het rekeningnummer NL 88 INGB 0669 7209 68 ten name van ‘Vrienden van Orion’ gereserveerd.

Nogmaals, iedere steun is enorm welkom.

Het is roerend om al deze steunbetuigingen te mogen ontvangen. Het motiveert ons alleen maar meer om hier samen als vereniging weer bovenop te komen!