Brandbulletin 2: Voetbal bij gastvrije vrienden!

Door Tijs Tummers (namens crisisteam 'Brand Orion') 24 mei 2023

Er wordt weer gevoetbald!

Gisteren meldden we dat er deze week bij Orion niet getraind kan worden.

Dat is ook zo: ons sportcomplex waar afgelopen zaterdag een grote brand woedde, is nog niet toegankelijk.

Maar het bloed van een Orionner stroomt waar het niet gaan kan.

En dus wordt er deze week toch al weer gevoetbald. Mede dankzij de gastvrijheid van de Nijmeegse en Groesbeekse clubs!

Zo speelde ons eerste elftal gister zijn laatste thuiswedstrijd van het seizoen bij onze vrienden van Trekvogels op de vertrouwde Kwakkenberg.

Het was na 11 jaar trouwe dienst de afscheidswedstrijd van René Willemse. Voor veel publiek werd tegen AWC met 0-0 gelijkgespeeld.

En vandaag trainde de volledige onderbouw van Orion van O8 tot O12 dankzij bemiddeling van onze partner ROC op het Universitair Sportcentrum. Niet alleen de velden werden benut, er werd ook in de universitaire sporthallen gevoetbald!

En zo zijn er meer spontane initiatieven.

Orion O14-3 kon terecht bij Kolping-Dynamo, O17-3 bij Blauw-Wit, O19-1 trainde bij NEC, Orion 1 en O23 bij Germania en ook bij Trekvogels wordt door Orion-teams getraind.

Er zijn zelfs Orion-teams gesignaleerd in het openbare park van Brakkenstein en op de grasvelden van de voormalige Limos-kazerne!

Ook andere Nijmeegse clubs hebben hun spontane hulp aangeboden.

Het is mooi om te merken dat de solidariteit onder Nijmeegse clubs groot is; een mooie steun voor onze club na de rampspoed van afgelopen weekend.

We komen via deze Brandbulletins snel met meer inhoudelijk nieuws over de brand, de wederopbouw en de plannen voor de nabije toekomst.

Maar voor nu zijn we blij dat er - ondanks dat ons eigen complex nog niet toegankelijk is - alweer volop gevoetbald wordt!