Brandbulletin 1: Over trainingen en wedstrijden!

Door Tijs Tummers (namens crisisteam 'Brand Orion') 23 mei 2023

De verwoestende brand in ons clubhuis van afgelopen zaterdagochtend heeft de vereniging SV Orion in, zoals voorzitter Tom Smit het verwoordt, “een shocktoestand” gebracht. Het ongeloof en de verslagenheid was groot, maar inmiddels is iedereen volop bezig om de schouders eronder te zetten en de club er weer bovenop te helpen.

Voorzitter Tom Smit: “Vanuit de hele vereniging komen er initiatieven om mee te helpen. Heel veel leden bieden zich aan en willen er aan bijdragen om de club draaiende te houden. Dat is een enorme steun en geeft veel vertrouwen. Dit is een kans om samen onze krachten te bundelen en te laten zien hoe sterk onze vereniging is!”

Ondanks alle aanmeldingen en initiatieven benadrukt Smit dat het in eerste instantie aan de professionals overgelaten moet worden om de zaken weer in goede banen te leiden.

Tot vandaag (dinsdag 23 mei) was het sportpark als ‘plaats van delict’ ontoegankelijk voor eenieder. Vandaag zijn brandweer, experts en contra-expertise-experts de hele dag bezig geweest om precies te zien wat er is gebeurd en wat de status van het gebouw is. Dat heeft geleid tot enkele duidelijke beslissingen, die voor onze leden van groot belang zijn:

1) er kan deze week nog niet bij SV Orion getraind worden
2) er kunnen komend weekend wél bij SV Orion wedstrijden gespeeld worden, weliswaar met de nodige beperkingen (zie hieronder)

1) Trainingen
Er kan deze week in geen geval getraind worden. Of dit volgende week eventueel anders ligt zullen we later deze week via de verschillende media van Orion laten weten.

2) Wedstrijden
De thuiswedstrijden die voor komend weekend (zaterdag, zondag en maandag 2de Pinksterdag) op het programma staan kunnen doorgaan, zo is inmiddels ook aan de KNVB bericht. Er zijn wel een aantal belangrijke beperkingen rond deze wedstrijden:

- uiteraard kan niet van het clubhuis gebruik gemaakt worden; ook de tribune en het terras zijn afgesloten.
- ook van de kleedkamers kan geen gebruik gemaakt worden. Spelers van Orion en van de uitspelende teams én de scheidsrechters kunnen zich niet bij Orion omkleden en douchen. Zij moeten zich thuis omkleden en in trainingspak naar Sportpark Mariënbosch komen.
- voor dames en heren zijn er mobiele toiletten op het sportpark aanwezig.

Voorzitter Tom Smit: “Natuurlijk wordt er al druk nagedacht over tijdelijke voorzieningen voor de nabije toekomst, maar op dit moment is het nog te vroeg om daar uitspraken over te doen.
We zijn blij dat we onze leden komend weekend weer op Mariënbosch kunnen laten voetballen.
En nogmaals: het medeleven en de hulpbereidheid van onze leden is hartverwarmend. Dit geeft enorm veel vertrouwen dat we hier met Orion weer bovenop komen!

"We houden jullie via Brandbulletins op de hoogte!”