Belangrijke informatie voor alle leden

Door Tom Smit 3 augustus 2020

Binnenkort beginnen we Orion breed weer met de trainingen en oefenwedstrijden. In verband met het Corona virus zetten we hier nog even een aantal zaken op de rij om misverstanden te voorkomen.

Trainingen

Diverse seniorenteams hebben in de maand juli regelmatig gebruik kunnen blijven maken van de velden. Dat zal in de maand augustus Orion breed gaan gebeuren. We zullen zo snel mogelijk de nieuwe trainingsschema's bekendmaken.

Besloten is om tot nader order geen gebruik te maken van de kleedkamers. Blijf daarom net als in juli en juni in sportkleding naar het sportpark komen. Er mag wel gebruik worden gemaakt van de toiletten.

Trainingsmaterialen zoals ballen, hesjes en pionnen zijn gewoon beschikbaar. Neem wel je eigen bidon of waterfles mee!

De ruimte bij de terreinbeheerders graag zo min mogelijk betreden en in ieder geval de 1,5 meter regel in acht nemen.

Wedstrijden

Welke maatregelen er zullen moeten worden genomen bij de wedstrijden valt nu nog niet precies te overzien. Wel hebben we de tribune inmiddels voorzien van linten zodat er slechts op een beperkt aantal stoeltjes plaats genomen kan worden. Sta je op de tribune of langs het veld dan geldt hier de 1,5 meter regel.

Een belangrijk advies; als je gezondheidsklachten hebt die op een of andere manier verbonden kunnen worden met het Coronavirus blijf dan thuis! Zo gaan we de verspreiding van het virus tegen!

Clubhuis

Ons clubhuis is hier en daar verbeterd; er zijn nieuwe koffiemachines, er is een nieuwe vaatwasmachine, er is een nieuwe speed-oven die heerlijke snacks bereid zonder dat we vet gebruiken. Maar je zult niet staande je consumptie kunnen gebruiken. Dat doen we zittend aan tafels die vast staan en niet verplaatst kunnen of mogen worden. Alles op 1,5 meter afstand. Geen gedrang aan de bar maar gedisciplineerd als echte Engelsen in de rij op 1,5 meter achter en met maximaal 2 naast elkaar. En als er geen stoelen meer vrij zijn, ga je naar buiten. Daar kun je aan statafels drinken en eten. Maar ook hier geldt de 1,5 meter afstand! Ook als je niet aan een tafeltje kunt gaan staan!

Oproep

Hou je alsjeblieft aan de regels. We lopen riscio's op gezondheidsproblemen van onszelf en van anderen en op het moeten betalen van fikse boetes als we ons niet aan de regels houden. Echte Orionisten houden zich aan de de regel, daar ben ik van overtuigd. Daar zijn geen politieagenten, handhavers of toezichthouders voor nodig. We kijken uit naar een mooi en hopelijk voor ons allemaal goed en gezond voetbalseizoen!

Tom Smit