Anne Duis nieuwe Hoofd jeugdopleiding

Door Steven Bartels 6 mei 2020

SV Orion heeft met ingang van het nieuwe seizoen weer een hoofd jeugdopleiding. Anne Duis gaat deze rol vervullen. Hij is al vol energie begonnen met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen.

Wat motiveerde je om te kiezen voor deze rol bij Orion?
Anne: Ik vind dat SV Orion een erg goed opleidingsplan heeft en dat dit plan ook goed in de praktijk wordt uitgevoerd.

Bij veel clubs is er een goed plan, maar belandt dat vaak in de kast en is er van uitvoering weinig tot geen sprake. Ik heb bewondering voor de mensen die zich hier de afgelopen jaren voor hebben ingezet. Ik wil het plan van Orion doorontwikkelen. Op dit moment heb ik voor met name de onderbouw O8 t/m O12 al wat goede ideeën. Wat mij motiveert, is dat ik denk dat Orion een club is met veel mogelijkheden. Ik zie een mooie taak voor mezelf om ervoor te zorgen dat de ideeën die we als jeugdtrainers ontwikkelen ook gerealiseerd worden.

Je wordt ook trainer van heren 1 van Kunde. Hoe ga je alle ballen in de lucht houden?
Anne: Heel simpel: Kunde en Orion zullen elkaar niet bijten, omdat mijn werkzaamheden op andere dagen plaatsvinden. En gelukkig is het maar 5 minuten van elkaar af, dus als het nodig is, ben ik zo ter plaatse.

Wat is jouw motto voor de coronamaand mei?
Anne: Kom lekker trainen maar doe het veilig en zorg dat je gezond blijft.