Aanleg zonnepanelen gestart

Door Tijs Tummers, voorzitter 22 augustus 2017

Het seizoen is weer begonnen, en niet alleen op het veld!

Ook rond onze velden wordt inmiddels hard gewerkt.

Afgelopen week is het terras aangepakt. In tien jaar tijd waren de nodige tegels gebroken of scheef komen te liggen. Sponsor Andy Noordermeer en zijn mannen hebben dat allemaal weer gefatsoeneerd en nu ligt ons terras er weer strak en stralend bij.

De renovatie werd mogelijk gemaakt door het Orion Vierdaagsehotel, dat in juli dankzij onze vrijwilligers weer een week lang de gastvrije accommodatie was voor tientallen wandelaars uit binnen- en buitenland.

Meer in het oog springend zijn de werkzaamheden die gister zijn begonnen.

Deze week worden maar liefst 250 zonnepanelen aangebracht op ons clubhuis en op het tribunedak.

Al geruime tijd keken we als vereniging naar de mogelijkheid om over te stappen op deze duurzame vorm van energie. Met name Jos van Son – u kent hem als Orion-clubscheidsrechter - heeft hier veel  werk voor verricht; namens het bestuur zat Koen Nicolasen er bovenop.

Uiteindelijk diende dit voorjaar de ideale gelegenheid zich aan en kan onze vereniging nu kostenneutraal overstappen op deze duurzame energie.

De eerste jaren levert de stap al meteen een klein voordeel op ten opzichte van de fossiele brandstof, maar wanneer de panelen na acht jaar afbetaald zijn wordt het voordeel aanzienlijk.

Een heel mooi initiatief dus - dank daarvoor Jos en Koen - waar we als vereniging trots op kunnen zijn.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion