Aan de slag met meiden- en vrouwenvoetbal Orion

Door Desiree van Steenveldt 30 maart 2018

Dit jaar doen wij mee aan het ontwikkelingsprogramma meiden- en vrouwenvoetbal van de KNVB. De komende jaren gaan we aan de slag om het meiden- en vrouwenvoetbal in onze vereniging op een hoger plan te brengen. Hoe denk jij hierover?

Drie centrale thema’s in het KNVB-programma zijn de positie van het vrouwenvoetbal binnen onze vereniging, een verenigingsorganisatie die ook is afgestemd op vrouwenvoetbal én de kwaliteit van het meiden- en vrouwenvoetbal.

Op welke onderdelen kan Orion zich ontwikkelen?
De KNVB heeft ons vorig seizoen benaderd om deel te nemen aan het ontwikkelingsprogramma. Wij hebben ons hiervoor aangemeld. In het intakegesprek kregen we meer informatie over het programma en hebben we onze ambitie toegelicht. Hierna volgde een analysegesprek om de huidige situatie van de vereniging in beeld te brengen. De rapportage daarvan gaf ons een goed beeld van de thema’s waarop onze vereniging zich kan ontwikkelen. Daar gaan we nu mee aan de slag. Procesbegeleiders, KNVB-medewerkers voetbalontwikkeling en andere experts helpen ons hierbij. Vanuit Orion is Joan Luites de programmaleider.

Landelijk programma
In totaal doen in heel Nederland ongeveer dertig verenigingen mee aan het ontwikkelingsprogramma van de KNVB. De deelnemende verenigingen ontwikkelen en versterken zichzelf, maar inspireren óók andere clubs door het delen van kennis en inzichten. Zo leveren we gezamenlijk een bijdrage aan de ontwikkeling van het meiden- en vrouwenvoetbal.

Laat jouw ideeën horen en denk op 9 april met ons mee!
Wil jij ook meedenken of een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het meiden- en vrouwenvoetbal? Neem dan contact op met Joan. Want de sleutel voor succes is natuurlijk de betrokkenheid en het commitment van alle betrokkenen binnen de vereniging.

Op maandagavond 9 april vanaf 20.00 uur houden we een bijeenkomst voor iedereen die ideeën heeft over de toekomst van het meiden- en vrouwenvoetbal binnen Orion. Wil je erbij zijn? Stuur dan een mailtje naar Joan (joanluites@hotmail.com) om je aan te melden en meer informatie te ontvangen. Ben je 9 april verhinderd, maar wil je wel een bijdrage leveren of op de hoogte worden gehouden? Mail dan ook je naam door naar Joan.

Meer info
Kijk voor meer informatie over het ontwikkelingsprogramma op de KNVB site.