300 euro boete, je hebt het zo

Door Tijs Tummers, voorzitter 6 maart 2013

Vorig jaar speelde zij nog bij Orion in de zaal, dit jaar alleen op het veld. Een paar weken geleden ging ze weer eens naar haar oude zaalteam kijken, en zag al snel de enkel van een van haar oude ploeggenoten dubbelklappen. Op de reservebank zat niemand. Dus schoot ze haar oude team te hulp, kleedde zich om en maakte na rust het vijftal weer vol.

Na afloop klaagde de tegenstander dat er tijdens de wedstrijd geen nieuwe namen op het formulier gezet mochten worden. De scheidsrechter controleerde vervolgens de pasjes en zag dat de-redder-in-nood formeel een ongerechtigde speler was. De sanctie: 300 euro boete en zes wedstrijden schorsing...

Natuurlijk heeft Orion een bezwaarschrift ingediend om de sanctie tot redelijker proporties terug te brengen. Maar helaas: dit zijn de straffen die er voor staan. Wees dus niet lichtzinnig en hul je alleen in ons fraai oranje-wit als je zeker weet dat je speelgerechtigd bent.

Wekelijks blogt voorzitter Tijs Tummers over wat hem bij SV Orion opvalt.