26 jan avond voor scheidsrechters,trainers&coaches

Door Scheidsrechterscommissie 16 januari 2018
Op vrijdag 26 januari van 19.30 - 21.00 uur organiseert de scheidsrechterscommissie voor alle scheidsrechters en grensrechters een interactieve & informatieve avond. Ook de ouders die weleens de rol van grensrechter of spelbegeleider op zich nemen zijn van harte welkom.

De avond wordt verzorgd door Eric Visser. Eric is naast Orion-ouder ook scheidsrechter bij de KNVB en heeft al meerdere cursussen bij en voor Orion verzorgd. Eric neemt ons mee in de wereld van de clunscheidsrechter. Het wordt een gevarieerd programma met videofragmenten, spelregelkennis en discussie.

Naast de scheids- en grensrechters nodigt de organisatie ook de trainers/coaches uit. Zij hebben immers ook een verantwoordelijkheid rondom de wedstrijd. Vervelende incidenten tonen helaas ook bij Orion aan dat een goede afstemming tussen alle partijen nodig is. Een trainer/coach kan een goede bijdrage leveren door ouders en spelers op ongewenst gedrag aan te spreken en zelf het goede voorbeeld te geven.

We rekenen op een enthousiaste groep scheidsrechters, grensrechters en trainers/coaches op 26 januari vanaf 19.30 uur in het Orion clubhuis!