0-1 zege Vrouwen 1 tegen Trekvogels 2

Door Steven Bartels 26 maart 2023

Vrouwen 1 versloeg vandaag Trekvogels 2 met 0-1. Een moeizame overwinning, ondanks veel balbezit. Imke Janssen werd de matchwinner.

Het wedstrijdbeeld was de eerste 80 minuten eentonig. Orion had de bal en probeerde de weg naar het doel te vinden. Anne Tankink kopte op de buitenkant van de paal; Imke Janssen mikte met links 50 cm naast; Julie Harts ramde de bal op de voet van de keeper; Fien van der Borgh werd gestuit door de uitstekende keeper van Trekvogels; Esmee Hendriks schoot uit een hoekschop net over. In de 27e minuut viel het enige doelpunt van de wedstrijd. Daniëlle Derks speelde Lotte Wijers in de voeten aan, die liet de bal ‘vallen’ voor Imke, die met de binnenkant van de voet de bal in het doel ‘boogde’. In de tweede helft kon Orion het veldoverwicht niet vertalen in doelpunten. In de laatste 10 minuten leken de vrouwen van Trekvogels zelfs wat stoutere schoenen aan te trekken en gingen ze dan toch maar op zoek naar de gelijkmaker. De overwinning kwam gelukkig niet meer in gevaar.