Woezik JO13-2 - JO13-2

1 december 2018

Het is vandaag al weer december. nog 5 nachtjes slapen en dan is Sinterklaas weer uit Nederland vertrokken en nadert de winsterstop al weer heel snel.

Maar voor dat het zover is staan er nog 2 wedstrijden op het programma. Te beginnen met de uitwedstrijd in Wijchen van vanochtend.

Onze gastheer Woezik JO13-2 had een slechte start met 2 nederlagen maar heeft sinds toen niet meer verloren en versloeg 2 weken geleden Juliana'31 JO13-2 nog met 13-0. Woezik had net als wij na 7 wedstrijden 15 punten verdiend en beide teams wilde winnen om de plek in de top 5 te behouden.

De eerste 5 minuten wisten we Woezik goed in het eigen strafschopgebied te houden. Woezik timmerde het eigen doel dicht. De kansen die we kregen gingen er niet in en we hadden het onszelf daarmee een stuk makkelijker gemaakt.

Woezik kreeg ook de 1e kans en die ging er via een gladde bal en een snelle counter direct in: 1-0. Het doelpunt brak de wedstrijd open en beide teams kregen veel kansen. Het spel ging over en weer maar wij wisten het doel niet gevaarlijk onder vuur te nemen.

Na 25 minuten wist Thijmen na een mooie actie een dieptepass naar Vince te sturen. Vince ging er met zijn snelheid achteraan en kwam oog in oog met de Wijchense doelman te staan. Rustig schoot Vince de bal in de linkerhoek en zorgde voor de gelijkmaker.

In de 2e helft wist Woezik opnieuw op voorsprong te komen. Hierdoor leken we het geloof te verliezen. Maar we bleven kansen krijgen. Lasha kreeg de bal van Berdi en schoot na 53 minuten op doel. Hij belandde in het net en daarmee kwamen we opnieuw op gelijke hoogte.

Deze gelijkmaker leek weer wat hoop en strijd in de ploeg te brengen. Woezik leek het moeilijk te krijgen en wij leken de wedstrijd weer in handen te krijgen. Na een kleine concentratiefout wist Woezik zijn rechtsbuiten op eigen helf de diepte in te sturen. In een 3 tegen 3 situatie was Woezik slimmer en schoot daarmee de 3-2 in het net.

Berdi dacht nog een assist te geven maar Lasha wist niet raak te schieten. Doelpunten vielen er niet meer en zo eindigde deze leuke open wedstrijd na het eindsignaal van de, op de Engelse arbiter Mike Dean lijkende en goed fluitende , scheidsrechter in een 3-2 verliespartij.

A.s maandagavond onze laatste wedstrijd voor de winterstop. Om 19:00 uur wordt er thuis afgetrapt tegen Victoria'25/SCD'33 JO13-1. Laten we deze mooie najaarscompetitie dan in ieder geval mooi afsluiten met een overwinning!

Verdere uitslagen:

SCP JO13-1 - Victoria'25/SCD'33 JO13-1 1-3