JO13-2 - Victoria'25/SCD'33 JO13-1

3 december 2018

De laatste wedstrijd van de najaarscompetitie stond vandaag op het programma. Onze gasten vandaag komen uit Afferden en Deest. Victoria'25 en SCD'33 zijn gaan samenwerken met de jeugdteams. De JO13-1 van deze samengevoegde club kwam ons uitdagen.

Een avondwedstrijd heeft altijd wat speciaals. Terwijl onze trainer en 3 spelers nog hard moesten werken om de aftrap te kunnen halen, hoopten de andere spelers en de andere trainer in Nijmegen dat het grasveld goed zou blijven.

Om 19:00 uur werd er afgetrapt en werd direct duidelijk dat beide teams zin hadden om te voetballen. Wij zetten goed druk terwijl onze gasten vooral fysiek sterk begon. Het zorgde voor een open wedstrijd waarin het tempo de eerste minuten hoog lag.

We hadden genoeg kansen om op voorsprong te komen maar wisten het net niet te vinden. Victoria'25/SCD'33 deed dit wel en kwam op een 0-1 voorsprong. Toen wij even met 10 man speelde door een geblesseerde speler na een fysiek duel sloegen onze gasten opnieuw toe: 0-2.

We bleven voetballen en wisten via Thijmen snel de aansluitingstreffer te maken. Helaas wisten we niet te voorkomen dat het verschil met de rust weer 2 was.

Victoria'25/SCD'33 had in de rust niet goed via de luchtschacht geluisterd naar onze bespreking. Ze leken verrast dat wij zo scherp uit de kleedkamer kwamen. Dat er doelpunten zouden vallen leek wel duidelijk.

We hadden het initiatief en wisten dit om te zetten in een aantal goede kansen. In een spannende en zware wedstrijd kwamen we zelfs terug tot 3-3.

Zou het dan zo'n wedstrijd worden? Na die gelijkmaker werden onze gasten weer sterker. Toch kwamen ze er moeilijk uit. Door 2 fouten achterin konden ze counteren en de eindstand van 3-5 op het bord zetten.

Na het eindsignaal is de winterstop een feit. Het najaarsseizoen zit erop! Een seizoen waarin we leuke wedstrijden hebben gespeeld, gevochten voor 3 punten en uiteindelijk een mooie 5e plaats hebben weten te behalen.

Nu eerst even bijkomen en daarna gaan we ons richten op de voorjaarsscompetitie.
Tot in februari!