JO13-2 - SC Bemmel JO13-2 (beker)

15 september 2018

Een thuiswedstrijd voor de vroege vogels vandaag. SC Bemmel JO13-2 was naar Nijmegen afgereisd om te bepalen wie er door zou gaan naar de knock-out ronde van de beker. Beide teams moesten winnen en afwachten wat er in Arnhem zou gebeuren bij ESA - Juliana'31.

Het was een open wedstrijd en binnen de 1e minuut wist SC Bemmel al te scoren: 0-1
Een valse start. Toch wisten we ons eigen spel te spelen en binnen 5 minuten trok Berdi de stand weer gelijk.

Beide teams gingen weer op zoek naar de voorsprong. We wisten SC Bemmel onder druk te zetten en konden zo een aantal goede kansen creëren. Langzaam aan begon de wedstrijd onze kans op te vallen. Duels werden gewonnen, passes kwamen aan en het vertrouwen groeide.

Via o.a. Ischa kwamen we zelfs op een 3-1 voorsprong. Met die 3-1 voorsprong gingen we ook de rust in.

In de 2e helft was het spel niet anders. Wij bepaalden het spel en liepen uit naar 4-1 door een doelpunt van Lasha. SC Bemmel kwam er nog een aantal keer gevaarlijk uit maar leken er niet meer in te geloven. Het hoofdveld met de tribune en het scorebord gaven ons vleugels. Na 39 minuten werd het 5-1 en binnen 5 minuten zelfs 7-1 door doelpunten van Thijmen en Lasha.

Zou het scorebord de uitslag nog aan kunnen?

Dat lukte want Ischa zorgde voor de 8-1 en Tijme wist de eindstand van 9-1 op het scorebord te schieten met een geweldige hoge bal in de lange hoek.

Een mooie overwinning zo op de vroege ochtend! Nu was het de beurt aan ESA die naast onze JO13-3 moesten spelen tegen Juliana'31. Zou de 9-1 genoeg zijn om naar de knock-out ronde van de beker te gaan?

Rond 12:00 uur bleek dat ESA niet verder kwam dan 2-1. Daarmee volgt in oktober voor ons in ieder geval nog 1 en misschien nog meer wedstrijden voor de beker.

Laten we ons eerst even op de competitie waar volgende week Juliana'31 JO13-2 weer de tegenstander is. Ook dan weer een wedstrijd voor de vroege vogel.

Verdere uitslag:

ESA JO13-6 - Juliana'31 JO13-2 2-1