JO13-2 - Quick 1888 JO13-1

16 februari 2019

Na de 3-1 nederlaag vorige week tegen SCP, vandaag de derby tegen Quick 1888.De Nijmeegse bezoekers zijn de competitie goed gestart door met 1-0 te winnen van Beuningse Boys JO13-2.

In het najaar werd nog nipt met 2-3 gewonnen op sportpark de Dennen dus ook vandaag weer een lastige wedstrijd. Al werd er vooraf door spelers nog een heldere analyse van Quick 1888 gegeven.

De start van de wedstrijd was goed. We sloten Quick 1888 op de eigen helft op en probeerden te voetballen. Quick 1888 loerde op de counter en wist via snelle uitbraken voor gevaar te zorgen Senna zette de Nijmeegse aanvallers in buitenspelpositie.  Gelukkig was onze sluitpost Guus op tijd voor de aftrap en wist het doel schoon te houden.

Berdi kreeg 2 grote kansen die net langs de verkeerde kant van de paal kwamen.Terwijl de kansen niet benut werden was het vooral een boeiend schouwspel waar veel balverlies werd geleden en waar, zeker aan onze kant, slecht werd ingegooid.

De 2e helft begon dan ook met een 0-0 tussenstand. Quick 1888 kwam goed uit de startblokken en had hoop om er een goed resultaat uit te gaan slepen.

Toen de Nijmeegse doelman in de fout ging kwam de bal voor de voeten van Berdi die de bal beheerst in een leeg doel schoof: 1-0. Een verdiende voorsprong die al veel eerder had mogen vallen.

Voor Quick 1888 was dit de mokerslag. Er werd niet meer gevoetbald door onze tegenstander waardoor er veel ruimte voor ons werd gecreëerd. Lasha kwam over de linkerkant door, kwam 1 op 1 met de doelman en schoof de bal in de verre hoek in het doel de 2-0 binnen.

Een klein opstootje verder wist Berdi vanaf de rechterkant nog de 3-0 te maken. De eindstand werd daarmee bepaald en daarmee ook de eerste 3 punten.

Nu een paar weken even geen voetbal gaan we na de carnaval op zaterdag 9 maart verder met een bezoek aan SC Millingen JO13-1.

Verdere uitslagen:

AWC JO13-2 - SC Millingen JO13-1 09:00 uur (n.n.b.)