JO13-2 - Juliana'31 JO13-2 (Beker)

1 september 2018

Vorige week werd nog met 10-1 gewonnen van Orion JO13-3. Vandaag begint dan eindelijk het voetbalseizoen met de 1e bekerwedstrijd tegen Juliana'31 JO13-2.

Dat het seizoen pas net was begonnen was te merken. De trainer kwam gelijk maar een keer te laat en zal maandag nog wel een rondje moeten lopen, was het wennen aan de nieuwe teamnaam (JO13 i.p.v. JO12) en werd er gespeeld in de oude shirts.

Gelukkig stonden er om 08:45 2 teams, 1 scheidsrechter en 1 bal klaar zodat het seizoen kon worden afgetrapt.

De wedstrijd begon open. Wij hadden moeite om de bal in de drukke ruimte voor het doel te krijgen. Toch wisten we enkele goede kansen te creëren maar kregen de bal niet achter de goede Maldense doelman te krijgen.

Na 15 minuten wisten we meer ruimte te creëren en had het met rust wel 5-0 of 6-0 kunnen staan. Na doelpunten van Tijme, Berdi en Lasha gingen we uiteindelijk met een verdiende 3-0 voorsprong de rust in.

Na rust was Juliana'31 de beter ploeg. Er werd meer druk gezet op onze verdediging. Juliana'31 wist de spanning terug te brengen door de stand terug te brengen tot 3-2.

Juliana'31 leek zelfs gelijk te komen toen ze het vanaf 11 meter mochten proberen na een handsbal. Maar de Maldense voetballer deed iets wat moeilijker is dan de bal erin schieten, hij miste door de lat te raken.

Uiteindelijk wisten we de wedstrijd over de streep te trekken en bleef het 3-2. Juliana'31 krijgt snel weer een herkansing want op zaterdag 22 september komen ze weer op bezoek, dan gaat het om de 1e drie punten in de competite.

Maar goed eerst volgende week de streekderby tussen Arnhem en Nijmegen spelen tegen ESA JO13-6 in Arnhem..

Andere uitslag:

SC Bemmel JO13-2 - ESA JO13-6 3-2