JO13-2 - Beuningse Boys JO13-2 (beker)

31 oktober 2018

Op een herfstachtige woensdagavond vond de 2e wedstrijd tegen Beuningse Boys JO13-2 op het programma. Deze keer werd er op Sportpark Mariënbosch gespeeld. De inzet was de volgende ronde in het bekertoernooi.

De 1e ontmoeting in Beuningen ging voor ons helaas verloren met 2-1. We wilden vandaag graag revanche nemen en in de kleedkamer hing een energieke sfeer. Tijdens de warming-up was dit trouwens nog niet echt te zien.

Terwijl er op de andere velden druk getraind werd door de andere Orion teams, trapten wij om 19:00 uur af. We begonnen direct goed aan de wedstrijd. We zetten gelijk druk op Beuningse Boys en dat zorgde al na 2 minuten voor een grote doelkans. Berdi wist de bal op doel te krijgen en de Beuningse keeper had moeite om de bal tegen te houden. Vanaf de dug-out was moeilijk te zien of deze over de doellijn was gegaan. De scheidsrechter floot. De Beuningse keeper trapte de bal in de voeten van Berdi die nu de bal duidelijk in het doel schoot.

De scheidsrechter floot opnieuw en vertelde Berdi dat de bal al over de lijn was geweest en dat het al 1-0 stond. Na de vroege voorsprong leken we de goede start door te willen zetten. Alleen kreeg Beuningse Boys steeds meer het initiatief en werd via snelle counters steeds gevaarlijk. We wisten niet hoe we hiermee moesten omgaan en binnen een aantal minuten was het alweer gelijk: 1-1.

Beuningse Boys bleef aandringen en werd via afstandsschoten gevaarlijk. Toen het leek alsof Beuningse Boys op een 1-2 voorsprong zou komen werd het doelpunt afgekeurd vanwege buitenspel. Hier waren de trainers van onze bezoekers het niet mee eens en gingen hierna onze grensrechter controleren door bij een Beuningse aanval achter de grensrechter te gaan staan. Vanuit onze dug-out was het lastig waar te nemen maar leek het geen buitenspel te zijn. De scheidsrechter besloot anders en ging mee met zijn assistent uiteindelijk gaat de scheidsrechter over de regels en zullen we die moeten respecteren.

De voorsprong voor onze bezoekers kwam er alsnog en met een 1-3 ruststand gingen we naar de kleedkamer. De spelers waren teleurgesteld in het vertoonde spel en wilde dit graag rechtzetten. In Beuningen was het verschil in de rust ook 2 doelpunten en wisten we het nog spannend te maken.

Met dat in ons hoofd en het idee dat in de beker rare dingen zouden kunnen gebeuren begonnenw we aan de 2e helft. Het spelbeeld was niet veel anders dan voor rust. Beuningse Boys bleef het initiatief nemen en wisten de score uit te breiden tot 1-5.

Na die 1-5 leken wij weer ons eigen spel te kunnen spelen. We kregen nog een aantal kansen die niet werden benut. En zo eindigde deze bekerwedstrijd opnieuw in een nederlaag voor ons.

Na de wedstrijd waren spelers en trainers zichtbaar teleurgesteld. Logisch. Maar we moeten hier niet te lang bij stil staan want a.s zaterdag wacht een Nijmeegse derby tegen Quick 1888 op sportpark de Dennen. Dan zullen we er weer moeten staan om te strijden voor de 3 punten en om mee te blijven doen in de competitie.

Verdere uitslagen:
zaterdag 20 oktober

Victoria'25/SCD'33 JO13-1 - Elistha JO13-1 3-2
Groessen JO13-1 - AZC JO13-1 (WNS) 4-4 (pen. 3-4)
Warnsveldse Boys JO13-1 - CSV Apeldoorn JO13-3 2-3
SML JO13-3 - Redichem JO13-1 0-4