ESA JO13-6 - JO13-2 (beker)

8 september 2018

Vandaag stond de 2e bekerwedstrijd op het programma. We gingen op bezoek bij ESA JO13-6 in Arnhem waar we op veld 7 gingen strijden om de 3 punten.

De 1e helft startte de gastheren uit Arnhem een stuk feller. Duidelijk werd dat zij het ons moeilijk wilde maken. Dat lukte aardig want op een grote kans van Berdi na, die hij met buitenkant rechts op doel kreeg, wisten we het Arnhemse doel niet te bereiken.

ESA wist ons doel wel vaak te bereiken en wist voor rust zelfs een 3-0 voorsprong af te dwingen. Door het aantal kansen en het spel was dit zeker verdiend.

Er moest iets gebeuren na rust. Dat was duidelijk. We kwamen na rust gemotiveerder en feller uit de kleedkamers. ESA JO13-6 kwam er nu veel moelijker uit en kreeg minder kansen.

De 3-1 kwam van Lasha die bij een nieuwe kans vol voor zijn 2e ging. Hij schoot de bal net onder de lat en zorgde zelfs voor de 3-2. Zou er dan toch nog een stunt in zitten?

We gingen op zoek naar de gelijkmaker, Berdi kreeg nog een goede kans maar werd onterect afgefloten voor buitenspel. Hij werd verwisselt met Lasha die wel buitenspel liep maar niet meedeed aan het spel.

Ook was het makkelijker geweest om de gelijkmaker te scoren vanaf 11 meter. De scheidsrechter beoordeelde 2 mogelijke penaltymomenten niet als een overtreding en dus moesten we het hebben van onze kansen.

Uit een hoekschop van Lasha was Boaz met een kopbal nog heel erg dichtbij. Helaas voor Boaz ging die bal rakelings langs de 2e paal.De wedstrijd werd steeds feller. De duels werden fysieker met ellebogenwerk en tackels. De scheidsrechter liet veel toe waardoor ook de spanning bleef stijgen.

ESA JO13-6 wilde toch nog op zoek naar de 4-2 maar Guus wist met een paar uistekende en belangrijke reddingen dat de Arnhemse ploeg niet meer tot scoren kwam. Zo eindigde de westrijd na 60 minuten in een 3-2 nederlaag.

Doordat Juliana'31 JO13-2 met 1-1 gelijk wist te spelen is alles nog mogelijk in de laatste speelronde van de bekerpoule en is dit de stand na 2 speelronden

Wed PNT DPV DPT
SC Bemmel JO13-2 2 4 4 3
ESA JO13-6 2 3 5 5
ORION JO13-2 2 3 5 5
Juliana'31 JO13-2 2 1 3 4

Zaterdag 15 september komt koploper SC Bemmel JO13-2 om 08:45 op bezoek in Nijmegen.  Alleen bij winst kan een plek in de knock-out ronde nog verdiend worden. De uitslag van ESA JO13-6 kan ook nog een obstakel zijn als ze zaterdag Juliana'31 JO13-2 ontvangen.

Verdere uitslag

Juliana'31 JO13-2 - SC Bemmel JO13-2 1-1