Beuningse Boys JO13-2 - JO13-2

13 oktober 2018

Op een warme zaterdag in oktober gingen we naar Beuningen. Daar stond de 1e ontmoeting tegen de JO13-2 van Beuningse Boys op het programma. Beuningse Boys was net als wij nog ongeslagen. De enige wedstrijd tegen Quick 1888 werd gewonnen.

Op een warm en stug kunstgras veld werd het een matte wedstrijd. Dit kwam ook door de niet goed uitpakkende positiewisselingen die de trainer doorvoerde.

De 1e helft was geen spectaculaire. Beide teams kregen wat kansen maar zorgde niet echt voor gevaar. Al vroeg vielen enkele spelers geblesseerd uit en wist Beuningse Boys 2 keer te scoren. Met een 2-0 achterstand gingen we  dan ook de rust in.

Na rust leek de wedstrijd echt open te breken.We kregen direct een aantal goede kansen door 1 op 1 met de keeper te komen. Maar de nieuwe keeper van Beuningse Boys wist zijn doel knap schoon te houden. Beuningse Boys had moeite om onze aanvallen te pareren.

Voor de neutrale toeschouwer leek het een doelpuntenfestijn te worden. Helaas voor die toeschouwers én voor ons werden 2 doelpunten vanwege buitenspel afgekeurd. Zoals die van Abtin die na een doelpoging van Lasha, die via de Beuningse keeper voor zijn voeten kwam,  de bal leek binnen te schieten. Maar op het moment van spelen dus al buitenspel stond. Ook Berdi wist na een dieptepass te scoren maar werd teruggefloten voor buitenspel.

De buitenspelregel lijkt nog niet helemaal duidelijk te zijn voor beide teams want regelmatig ging de vlag van de grensrechters omhoog.

Beuningse Boys leek de voorsprong zelfs groter te maken toen een penalty werd toegekend. De nr. 10 wist zelfs geen punten voor latje trap te verdienen en schoot door het midden hoog over het doel. Al snel kreeg hij een herkansing door een nieuwe penalty. Ook deze werd gemist omdat Guus uitstekend naar de hoek dook en de bal kon klemmen tegen zijn buik.

Via Thijmen maakten we nog de aansluitingstreffer en dat bleek ook gelijk de eindstand. Een gelijkspel voor ons was verdiend geweest vonden ook de Beuningse trainers.

Gelukkig wacht over 2 weken een revanche. Op woensdag 31  oktober spelen we om 19:00 uur thuis de bekerwedstrijd tegen Beuningse Boys JO13-2.

Verdere uitslagen:

AWC JO13-3 - Juliana'31 JO13-2 3-1