AWC JO13-3 - JO13-2

29 september 2018

Een vroege wedstrijd vandaag. Om 08:30 werd er afgetrapt in Wijchen tegen AWC JO13-3. AWC had in de bekercompetitie nog geen punt weten te pakken. Ook vorige week ging dat niet doordat er 2 teams zijn teruggetrokken uit de competitie.

We begonnen sterk aan de 1e helft. We konden AWC goed onder druk zetten en kregen hele goede kansen. Het was even zoeken naar een manier om ons eigen spel te spelen door het gladde veld. Dat gladde veld zorgde er ook voor dat AWC wist te scoren.

Na een mooie uitbraak wist de Wijchense aanvaller een schot op doel te krijgen. ]Guus wist er nog een duim tegen te krijgen maar dat was niet genoeg en de bal gleed het doel in: 1-0.

AWC werd na het doelpunt sterker en kreeg meer kansen. Gelukkig werd er snel voor de rust gefloten.

In de rust wisten de spelers zelf met een mooie analyse te komen. We kregen de meeste kansen maar wisten ze niet te benutten. Het was nog maar 1-0 en dus was er nog niets verloren.

De 2e helft ging gelijk op. AWC was meer aanwezig. Ondanks die druk van AWC wisten we de motivatie te houden om naar de gelijkmaker te zoeken.

Die kwam er via Abtin die op aangeven van Thijmen wist te scoren. Deze goal hadden we nodig. We gingen er weer in geloven en bleven druk zetten op de Wijchense verdediging.

De voorsprong kon niet uitblijven. Uiteindelijk wist Lasha de bevrijdende 1-2 binnen te schieten. Zoals we wel vaker gedaan hadden moesten we opnieuw de 3 punten over de streep trekken. Dat lukte en na 60 minuten voetballen stond de 1-2 overwinning op het scorebord. Een leuke wedstrijd met een mooie overwinning. Hopelijk krijgen we meer van dit soort wedstrijden in de 2e klasse.

Volgende week staat er opnieuw een vroege wedstrijd op het programma. In de bijna Brakkensteinse derby komt Brakkenstein JO13-1 om 08:45 op bezoek. Dan hebben we weer een nieuwe kans op 3 punten.

Als u de wedstrijd ook wilt lezen vanuit het AWC perspectief kunt u die hier vinden

Verdere uitslagen:

Juliana'31 JO13-2 - Victoria'25/SCD'33 JO13-1 1-7