Over de TOP

Het was de vraag of na "Black Friday" ook een "Black Saturday" zou volgen:  voortekenen waren niet al te gunstig in de onderlinge strijd tussen twee sub-TOPpers. Loopwonder Teun was afwezig om een medaille op te halen bij de Warande-loop. (=Landelijke atletiek wedstrijd: tweede plaats: klasse!) En dat was slechts het TOPje van de ijsberg:  Idris, Bas, Fenne vanwege blessures net als vorige week niet inzetbaar….. Gelukkig waren Sam en Jim van de C2 bereid om een bijdrage te leveren.

In de wedstrijd zelf legden de TOPpers van Orion hun tegenstander uit Oss al snel de wil op. Het experiment met Jorn in de spits en Filippo op "tien" leek goed uit te pakken. Na een paar kleine mogelijkheden kwam er een gekraakt schot van Filippo en Govert stond op de juiste plaats om de bal in te tikken. Ondanks een lichte verdenking van buitenspel stak de sportieve grensrechter zijn vlag niet in TOP, en de scheids keurde het doelpunt toe: 1-0. Toen een paar minuten later Orion een penalty kreeg na een domme handsbal en Mees die onberispelijk binnen trapte voor 2-0 leek de wedstrijd al gespeeld. Zeker toen de frustratie bij de opponenten toenamen, waarbij één speler in het bijzonder de sTOPpen leken door te slaan. Die was continu aan het duwen en trekken, en zelfs beetje natrappen als hij dacht dat de scheidsrechter niet keek. Gelukkig werd deze affaire niet in de doofpot gesTOPt, en coach Eric wisselde een paar woorden met de arbiter, die het verloop goed in de gaten hield. In een poging om toch een beetje spanning in de wedstrijd terug te brengen, leidde geklungel achterin tot een handsbal van Hein, waardoor de voorsTOPpers  geen rugdekking konden geven, en uit de prima toegepaste voordeelregel werd het toch 2-1. Vlak voor rust.

Het leek wel of de wedstrijd twee gezichten kende, want de Ossenaren begonnen een non-sTOP offensief dat al snel in de 2-2 gelijkmaker resulteerde. Mooie actie van Jim die zich bepaald niet versTOPte, en een mooie pass op Mark gaf, die de bal prachtig binnenkant paal over de keeper krulde: 3-2 voor! Er zaten een aantal engeltjes op de lat, en Hein had nog een wereldredding, maar uiteindelijk werd hij toch gepasseerd na een lage voorzet. Terecht qua krachtsverhoudingen 3-3. Opmerkelijk de arbiter van dienst: liet zien dat hij het leiden van wedstrijden tot in de vingerTOPpen beheerste! TOP-punt van de dag: Toen niemand nog op een beslissing rekende, maakte Mats een werkelijk geniale passeerbeweging, en zette een aantal spelers te kijk: drie spelers waren te weinig en toen hij ook de bal nog onder de keeper schoof voor de beslissende 4-3, werd hij bedolven onder zijn medespelers! En zo kwam alles toch tip-TOP in orde….

Eervolle vermelding voor TOP-speler van de dag: Mark: sleuren, werken, passen, schieten, scoren, en uitstekend de ruimtes op het veld vinden: helemaal TOP!

reacties zijn welkom naar: twanvanoss@gmail.com