Vrijwilligerscoördinator

Vrijwilligers zijn de drijvende kracht achter een vereniging. Zonder hen geen voetbal, toernooien, evenementen, terrein, bestuur of organisatie. Om die vrijwilligers aan te sturen en te werven zijn we op zoek naar een coördinator. Past deze rol jou?

Als vrijwilligerscoördinator zorg je voor de werving en plaatsing van vrijwilligers. Je ondersteunt en begeleidt hen en als dat nodig is stimuleer je hun deskundigheid. Je maakt afspraken met de vrijwilligers en het bestuur en ziet er op toe dat iedereen de regels en afspraken nakomt. Voor het bestuur ben jij de spreekbuis van en naar deze betrokken groep mensen. Deze taak vraagt ongeveer 6 uur per week van je.

“Vrijwilligerswerk maken de club. Een bijdrage willen leveren aan een maatschappelijk doel is de essentie van het verenigingsleven. Als bestuur waarderen we de vrijwilligersfuncties enorm en doen we graag wat voor deze trouwe groep mensen terug”, benadrukt Koen Nicolasen, bestuurslid en verantwoordelijk voor o.a. de organisatie.

Wat heeft Orion je te bieden?
Een verantwoordelijke baan voor een echte organisator. De mogelijkheid om mensen aan te sturen en het kloppend hart te zijn van een grote groep betrokken vrijwilligers. En natuurlijk ben je van harte welkom tijdens de vrijwilligersbarbecue die we komend jaar organiseren.

Wat vragen we van jou?

•          Betrokkenheid bij de club
  •          Groot verantwoordelijkheidsgevoel
  •          Goed in het organiseren en regelen van werkzaamheden en taken
  •          Zorgvuldige communicatie
  •          Vermogen om mensen te werven, binden, aan te sturen en te begeleiden

Meer info
Is deze job jou op het lijf geschreven of wil je meer weten? Neem dan contact op met Martijn Nieuwenhuis, bestuurslid, via secretaris@sv-orion.nl.