Sport-fysiotherapie

Voor fysiotherapie en paramedisch beleid werkt Orion nauw samen met FY-FIT (eigenaar Sjoerd Hendriks). De samenwerking is allereerst voor de periode van 1 jaar, maar de bedoeling is deze uit te bouwen naar een langdurend partnerschap.

FY-FIt verzorgt vanaf maandag 18 september 2023 een wekelijks spreekuur ten behoeve van alle Orion-leden. Dit spreekuur is in de fysioruimte bij kleedkamer 1 en is van 18.30 tot 19.30 uur. Om wachttijd te voorkomen, maak een afspraak: 024-344 78 33 / info@fysiotherapie-nijmegen.com; whatsapp: 06-27165747.

Sjoerd Hendriks superviseert de fysiotherapeuten (in opleiding) en zorgt voor een goede coordinatie van de zorg en afstemming mat de technische staf (Orion 1, m). De fysiotherapeuten in opleiding zijn Maud Classens en Ties Luft. Sjoerd superviseert ook stagaires van de fysiotherapire opleiding die hun afstudeerproject bij Orion gaan uitvoeren. Dit zijn Sep Bierkens en Vince Roef. De zorg is er niet alleen voor de eerste elftallen maar richt zich op de gehele vereniging.

Sjoerd wordt daarom ook verantwoordelijk voor het (para)medisch beleid van SV Orion; hij adviseert daarover het bestuur van Orion. Daarbij zorgt hij voor een samenhangend beleid: o.a blessure-preventie (o.a warming up), diagnostiek, fitheidstesten, revalidatie, EHBO, sportvoeding en gezonde voeding, beleid verzorgingsmaterialen, deskundigheids-ontwikkeling trainers en kader, etc.

Orion ziet uit naar de verdere samenwerking met FY-FIT!