Maatschappelijke verantwoordelijkheid

Life Goals Nijmegen: sportprogramma voor kwetsbare mensen

Sporten bij een reguliere vereniging is voor mensen met een psychiatrische aandoening vaak stressvol of niet haalbaar. Stichting Life Goals, sportvereniging Orion en RIBW Nijmegen & Rivierland – een organisatie voor begeleid wonen – maken het voor kwetsbare mensen mogelijk om onder begeleiding een sportprogramma te volgen. Bewegen draagt bij aan het herstel van deze mensen. Sport brengt mensen bij elkaar, zorgt voor discipline en plezier. De groepen krijgen tijdens het sporten begeleiding van de maatschappelijke sportcoaches van Stichting Life Goals. Nieuwe deelnemers voor de sportgroepen komen via de zorginstellingen. Financiële steun is er van het Oranje Fonds en Het Coöperatiefonds van Rabobank Rijk van Nijmegen.

Kijk voor meer info op de websites van Stichting Life Goals, RIWB Nijmegen & Rivierenland, Pro Persona, het Oranje Fonds en Rabobank Rijk van Nijmegen.

Contact
Life Goals Nijmegen is onderdeel van het Stichting Life Goals Nederland netwerk. Neem voor meer informatie contact op met projectcoördinator Rik Jansen via Rik.Jansen@stichtinglifegoals.nl of telefoon 06 – 51 12 17 36.