Ledendiensten

Bij SV Orion werken we met ledendiensten. Dit zijn bardiensten op donderdagavond, zaterdag en zondag en de 'Jopiediensten' op zaterdagochtend. Bij de bar is altijd minimaal 1 ervaren barmedewerker aanwezig. Deze zorgt voor de instructie en aansturing.

De "jopiedienst" houdt in: materiaal verstrekken aan teams en scheidsrechters zoals ballen, vlaggen, pionnen, etc, limonade maken, ballen oppompen en algemene vragen beantwoorden. Hioervoor krijgt u op de ochtend zelf een instructie. Bovendien zijn er iedere zaterdag leden van de jeugdcommissie aanwezig om assistentie te verlenen.

Let op! de Jopiedienst duurt 4 uur; de bardiensten 3 uur.

Hieronder vindt u meer informatie.

De barcoördinator plant de bardiensten in per team. Het rooster en de uitgangspunten vind je hieronder.

Klik hier voor het actuele rooster >
(let op: klik op de tabbladen voor de verschillende maanden)

De uitgangspunten:

• Elk team krijgt per seizoen gemiddeld 3 keer een bardienst van 3 uur.
  • De barcoördinator deelt de teams in.
  • Minimale leeftijd voor het draaien van bardienst is 16 jaar.
  • Vanwege de complexiteit van het rooster kunnen we geen rekening houden met de wedstrijden van de teams.
  • Voor (jeugd)leden vanaf 16 jaar die zelf bardienst draaien houden we wel rekening met te spelen wedstrijden.
  • De barcoördinator zorgt dat het rooster minimaal 2 weken voor aanvang van de ledendiensten voor het hele seizoen op de site staat.
  • De leider van het team houdt in de gaten wanneer het team aan de beurt is en meldt per ledendienst uiterlijk 1 week van te voren 2 ouders of 2 teamleden aan bij de barcoördinator.
  • Op zaterdagochtend van 8-11 bestaat de ledendienst uit 1 bardienst en 1 Jopiedienst
  • Bij ziekte zorgt het betreffende team zelf voor een vervanger.
  • De leider mag een dienst ruilen met een leider van een ander team. De leider moet dit doorgeven aan de barcoördinator.
  • Er is altijd minimaal 1 ervaren barmedewerker aanwezig. Deze zorgt voor de instructie en aansturing.
  • In het barrooster zie je wanneer jouw team aan de beurt is. Klik op de tabbladen voor de verschillende maanden.
  • Op zaterdag kan er vanaf 14.00 uur alcohol worden geschonken, op zondag vanaf 12.00 uur. Als je op die tijden bardienst draait moet je in het bezit zijn van een certificaat 'verantwoord alcohol verkopen'. Hiervoor volg je eenmalig een e-learning. De tijdsinvestering is ongeveer 30 minuten. De instructie hiervoor vind je hieronder.

Instructie e-learning 'verantwoord alcohol verkopen'

1. Ga naar de website www.verantwoordalcoholverkopen.nl
  2. Klik op “Sportvereniging”
  3. Klik bovenaan de pagina op “aan de slag”
  4. Doorloop de e-learning en sluit af met de toets
  5. Vul de gevraagde gegevens in, je ontvangt het certificaat in je mail.
  6. Mail het certificaat door naar bardienstorion@gmail.com

Voor vragen kun je terecht bij de barcoördinator Cindy Bekkers via bardienstorion@gmail.com of telefonisch op 06-14025784.

We wensen de leden en ouders heel veel succes én plezier achter de bar!