Voorbeschouwing Orion - Germania

Door Harrie van Ooijen 12 mei 2017

(ter vervanging van het vervallen programmaboekje..)

Komende zondag wordt een wedstrijd met een zwart randje gespeeld. Beide verenigingen zijn de zekere degradanten uit de 'koningsklasse' 1E. Lange tijd heeft het er nog naar uitgezien dat Orion de dans zou kunnen ontspringen, maar dat is helaas niet gelukt. Het is hier niet de tijd en de plaats voor een uitgebreide analyse: we beperken ons tot het signaleren van een offensief onvermogen dit seizoen én van een gebrekkig benutten van de kansen die we toch kregen. De laatste 3 penalties bijvoorbeeld werden onbenut gelaten. Voor een ploeg die niet grossiert in kansen werkt dat verlammend. Langzaam verdween het geloof in een redding en in ommekeer in het geluk. Desondanks bleven de supporters hun club trouw. Ze voelden zich dit seizoen wel regelmatig zoals Gerard Cox ooit de supporters van Feyenoord karakteriseerde: supporter van Feyenoord ben je niet voor je lol, tenminste niet als het om de resultaten gaat. Misschien wordt deze stelling trouwens toevallig vandaag ontkracht!

Aan het einde van dit seizoen doen we een stap terug. We gaan regionaal spelen in de 2e klasse, onder leiding van de nieuwe trainer Jeroen van Haaren. Onder zijn leiding gaan we werken aan een terugkeer naar de eerste klasse. Vooral met een uitstekende jeugdopleiding als basis en een goede samenwerking binnen het technisch hart van Orion moet dat zeker weer mogelijk zijn.

Wij danken alle betrokkenen, met name de trainers Hans Loen en Lucien van de Werf (en op de achtergrond de trainers Idrissi en Antonoglou en assistent-scheidsrechter Paul Wolters) en keeperstrainer Tom Hafkenscheid voor hun grote inzet. Naast trainers zullen ook enkele oudgediende spelers Orion 1 verlaten. De mannen met de meeste dienstjaren zijn Marco Loen, Luuk D’Hooghe, Youri Kiriwenno en en Jasper de Ruiter. Bedankt voor jullie inzet jongens! Ook past een woord van dank aan Stersponsoren en Balsponsoren.

Wij wensen eenieder een relaxte wedstrijd en voor daarna een fijne voetbalvakantie.